מטוס קל התרסק בגליל העליון, נקבע מותו של אחד מהפצועים

כוחות מד"א פינו לבית החולים זיו פצוע במצב קשה כבן 30, כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית. לאחר שחולץ, נקבע מותו של הפצוע השני, כבן 50, שנמצא ללא סימני חיים, בעקבות בהתרסקות מטוס קל בין טובא-זנגריה לאליפלט

זמן צפייה: 00:32

גבר בשנות ה-50 לחייו נהרג היום (שני) וגבר נוסף כבן 30 נפצע באורח קשה בהתרסקות מטוס קל בין טובא-זנגריה לאליפלט שבגליל העליון. כוחות מד"א קבעו את מותו של ההרוג במקום, ופינו את הפצוע הקשה לבית החולים זיו בצפת כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית.

הפראמדיקים במסוק מד"א הצלה-אייר מאיר בן יאיר ויואב שושה סיפרו: "קיבלנו את הדיווח על התרסקות מטוס קל בשטח פתוח ומיד המראנו למקום במסוק מד"א-הצלה. מיקום ההתרסקות לא היה ידוע בשלב הזה, וביצענו סריקות מהאוויר על מנת לאתר את הזירה במהירות והאפשרית ולהתחיל בטיפול הרפואי. כעבור מספר דקות של סריקות זיהנו את שברי המטוס על הקרקע. ירדנו מהמסוק עם כל הציוד הרפואי הנדרש ורצנו לשברי המטוס. הבחנו בטייס ונוסע לכודים. הבנו שנדרשות פעולות חילוץ מורכבות מאוד וללוחמי האש לא תהיה אפשרות להגיע למקום באמצעות הכבאיות. תיאמנו עם המוקד שיזניקו כבאים למנחת מחניים והמסוק שלנו חזר לשם והביא אלינו את הכבאים עם ציוד חילוץ מיוחד. המשכנו בטיפול רפואי עד להגעת הכבאים וכאשר הפצוע חולץ העברנו אותו למסוק שלנו ופינינו אותו לבית החולים במצב קשה ולא יציב. הפצוע השני שהיה מחוסר הכרה חולץ בהמשך אבל הפציעה שלו הייתה אנושה ומותו נקבע בשטח ע"י רופא".