מדורה בהפרדה: ילדים וילדות לא ישבו יחד באירוע הרשמי של חדרה

שדולת הנשים פנתה ליועמ"ש בבקשה לבטל את המתכונת הנוכחית של החגיגה, אליה יגיע ראש העיר צבי גנדלמן, בשל ההפרדה המלאה בין המינים. מהעירייה נמסר כי "האירוע מיועד לאוכלוסייה החרדית"

זמן צפייה: 01:11

ל"ג בעומר: מדורת הענק הרשמית של עיריית חדרה שתתקיים מחר (רביעי), אליה יגיע בין היתר ראש העיר צבי גנדלמן, צפויה להתקיים במתכונת של הפרדה מלאה, כאשר ילדים ישבו בצד אחד של האש, וילדות - בצד השני.

המקרה הגיע לקו החם של שדולת הנשים, שמיהרה לשגר מכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולעיריית חדרה, ובו הפנתה לחוק האוסר לאכוף הפרדה במקרה והאירוע אינו דתי. "אנו פונות אליכם בדחיפות, על מנת שתפעלו באופן מיידי כדי לבטל את האירוע במתכונתו הנוכחית והמפלה, וכי לכל הפחות תוודאו את הסרת החסות והמימון העירוניים ממנו, ואת ביטול השתתפותם של ראש העיר וסגנו", נכתב בפנייה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

הדרת נשים ברמת גן: הוזמנה לשיר עם נתן גושן - והורדה מהבמה

לקראת השרב הצפוי: כך תשמרו על ילדיכם בל"ג בעומר

בשל גל החום: נציב הכבאות פרסם הגבלות על מדורות ל"ג בעומר

מעיריית חדרה נמסר בתגובה כי "האירוע המדובר מיועד לאוכלוסייה החרדית המתגוררת בעיר ומתקיים בשכונה שבה היא גרה. גם אוכלוסייה זאת זכאית לקבל שירות מהעירייה". משרדה של המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, פנה לעירייה כדי לברר את פרטי הסיפור.

לג בעומר
לג בעומר | צילום: רויטרס

כזכור, לפני כעשרה ימים, בעת הופעת ערב יום העצמאות בשכונת עמידר שברמת גן, נערה בת 15 שעלתה להופיע עם הזמר נתן גושן, התבקשה להפסיק לשיר ולרדת מהבמה. זאת, לאחר שהזמין אותה להופיע עימו. על פי תגובות רבות ברחבי הרשת, היא נאלצה לרדת מהבמה משום שאסרו על שירת נשים במקום.

האירוע עורר סערה בפייסבוק, שם תואר כי להקתו של גושן החלה לנגן שיר שהנערה בחרה, ומיד הפסיקה. לאחר מספר רגעי שקט, התנצל גושן ומסר לקהל כי היא לא תוכל לשיר עימו. ראש העיר כרמל שאמה הכהן: "המקרה יתוחקר והמסקנות יפורסמו". בכמה מהפוסטים נכתב כי חבר מועצת העיר מטעם ש"ס זוהר ישרים ניהל את הבמה מקרוב ואחראי על הדרתה של הנערה.

הופעה של נתן גושן בה הורדה מעריצה מהבמה | צילום: פייסבוק

ראש העיר רמת גן מסר: "אין עיר שהסיכון בה להדרה או פגיעה אחרת בנשים נמוך יותר מאשר ברמת גן, ואין עוד עיר שתגיב בנחישות ובעוצמה לכל אירוע כזה יותר מעירנו. המקרה יתוחקר והמסקנות יפורסמו לציבור. כבר במהלך טיסתי הבוקר ללונדון, הסמכתי את ממלא מקומי ליעד אילני לבדוק לעומק את העובדות ולהביא בפני המלצות. במהלך הטיסה אף התכתבתי עם מספר עדים ישירים וחלק מהאחראים על הבמה". נוסף לכך, אמר: "בנושאים רגישים כאלה, חריצת דין בלי בירור העובדות ורק על סמך פוסטים, היא דבר שעלול להוביל לידי טעות".