מקסיקו: מנהיגי כת "לב טהור" שוחררו בגלל "חוסר ראיות"

שניים ממנהיגיה של כת "לב טהור" שוחחרו ממעצר במקסיקו, בגלל "חוסר ראיות". זאת, שבוע ויום בלבד לאחר שבוצעה פשיטה של המשטרה המקומית על מתחם של הכת, לאחר שנאספו ראיות מפלילות על מספר חברים בכת

זמן צפייה: 03:07

שניים ממנהיגיה של כת "לב טהור", יואל רוזנר (אזרח קנדי) ומנחם מנדל אלטר (אזרח ישראלי), שוחחרו הבוקר (שבת) ממעצר במקסיקו, בגלל "חוסר ראיות". כך נמסר היום בערוץ המקסיקני "NOTICIAS DE HOY". זאת, שבוע ויום בלבד לאחר שבוצעה פשיטה של המשטרה המקומית על מתחם של הכת, לאחר שנאספו ראיות מפלילות על מספר חברים בכת.

יצוין כי הפשיטה התקיימה לאחר שמשטרת מקסיקו אספה ראיות מפלילות נגד מספר אנשים בכת בחשדות של סחר בבני אדם, סחר בסמים, אונס ועוד. את המשטרה ליווה צוות ישראלי פרטי ששכרו המשפחות, וקונסול ישראל במקסיקו, שהה בסמוך. חבר הכת לשעבר ישראל עמיר ממנה ברח לפני כמה שנים שבנו בן ה-3, אחותו ואחיו מצויים בכת, השתתף גם הוא בפשיטה יחד עם עוד חברי משפחה, בכדי לזהות את הילדים.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2709222018' autoplay='0' credit='' desc='בחשד לסחר בבני אדם ואונס: פשיטה על כת "לב טהור" במקסיקו | כתבתה של סיון אלקלק' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1664280445/uploads/2022/903279562.jpg' kid='1_vz9dl1cu' duration='']

כזכור, במהלך הפשיטה נמצאו במתחם 26 מחברי הכת, ביניהם אזרחים ישראלים עם בעלי אזרחויות של מדינות נוספות כמו קנדה, ארה"ב וגואטמלה. רוזנר ומנחם מנדל נעצרו בגין חשדות לסחר בבני אדם ועבירות מין קשות, ועל אף שהיו צפויים להישפט במקום, תוך שהם מואשמים בעבירות שדינן כ-20 שנות מאסר - הבוקר הם שוחררו.

שני מבוקשים נוספים לא נמצאו במקום ומעדויות החברים עולה כי הם עזבו יומיים לפני הפשיטה. חמישה חברי כת נוספים עוכבו למתקן ההגירה וצפויים להיות מגורשים בגין שהות בלתי חוקית. שאר האנשים ששהו במתחם הועברו בנסיעה ברכבים למתחם של משרד הרווחה המקסיקני.

Members Of A Jewish Community Walk In The Village Of San Juan La Laguna
חברי כת ''לה טהור'' בגואטמלה, ארכיון | צילום: רויטרס

במהלך המבצע ולנוכח צו בית משפט ישראלי, הועבר בנו של ישראל עמיר, חבר הכת לשעבר שהשתתף במבצע, לידיו על ידי הרשויות המקסיקניות. ישראל טס עם בנו לישראל ונחת בארץ. שאר חברי הכת סירבו לעזוב את הכת ולעבור לחזקת אפוטרופסות ישראלית, זאת על אף שהמשטרה המקומית מוכנה להעבירם לקונסול ישראלי.

הקונסול הונחה לוודא שלא יהיו פעולות אלימות ופינוי בכוח של חברי הכת ולמעשה היה במקום בעיקר בכדי למנוע פעולות אלימות ולוודא כי לא מפרידים ילדים מאימהות ולהנפיק מסמכי נסיעה למי שיידרש לכך. לאחר שהוחלט שלא להפעיל כוח ולהגיע לידי עימות עם חברי הכת, הוחלט להקפיא את המצב ולהשאיר אותם ברשות גורמי הרווחה המקומיים.