אמו של כליל, שטבע למוות בבריכה פרטית: "נלקח בגלל בצע כסף"

כשבוע וחצי אחרי האסון שגבה את חייו של כליל קמחי, בן 32, שנשאב לבולען בבריכה פרטית בבית בכרמי יוסף וטבע למוות - סיפרה אמו על הרגעים שבהם קיבלה המשפחה את המרה שבבשורות: "היינו בדרך לסופר, שמחים, בהכנות לשבת, הילדים באים לאכול. בכניסה לסופר התקשר אלינו שוטר וסיפר לנו"

זמן צפייה: 02:08

אמו של כליל קמחי, שטבע למוות לפני כשבוע וחצי בבולען בבריכה פרטית בכרמי יוסף, אמרה היום: "עד רגע האירוע היינו משפחה שמחה, מלוכדת. אני לא יכולה להגיד לכם כמה הכול היה מושלם. צלע אחת ממשולש הילדים נלקחה מאיתנו". על הרגעים שבהם התבשרה על האסון אמרה: "היינו בדרך לסופר, שמחים, בהכנות לשבת, הילדים באים לאכול. בכניסה לסופר התקשר אלינו שוטר ובישר לנו את הבשורה". היא אמרה בכאב: "לקחו לנו את הילד בגלל בצע כסף".

אחיו נווה סיפר: "הוא אמר לי לשלוח לו משהו מוקדם לעבודה בבוקר. הוא לא יוכל לענות אחרי זה. במהלך היום ראיתי שיש רק וי אחד בווצאפ. לא נלחצתי, זכרתי שהוא אמר שהוא לא יהיה זמין. אימא שלי שלחה לי הודעה 'מה עם כליל'. הרגעתי אותה. חצי שעה אחרי זה אני מקבל מאימא טלפון שאגיע מהר הביתה. אני גר חמש דקות מההורים אז ישר רצתי לדירה שלי, קראתי לבת זוגי, אמרתי לה בואי מהר, נראה לי שקרה משהו לכליל. זו הייתה התחושה".

נווה, אורית, זמיר ושחף קימחי. משפחתו של כליל
נווה, אורית, זמיר ושחף קימחי. משפחתו של כליל

ביום חמישי ה-21 ביולי, כליל קמחי בן ה-32 נהרג באסון בבריכה בכרמי יוסף. קמחי הוא תושב תל אביב שגדל בכפר סבא, והגיע עם חבריו לעבודה למסיבה שנערכה בווילה שהושכרה ביישוב הקהילתי במועצה האזורית גזר שבשפלה, ואז נפער בולען בבריכה שבחצר - וקמחי נשאב אליו. כעבור שעות של סריקות הוא אותר ללא רוח חיים.

האירוע החל בשעות אחר הצהריים, כאשר צוותי משטרה, רפואה וכיבוי והצלה הוזעקו לכרמי יוסף בעקבות דיווח על בולען שנפער בבריכה, ופינו לבית החולים קפלן ברחובות גבר בן 34 שנפצע באורח קל. צוותי מד"א טיפלו בכ-15 נפגעי חרדה במקום, וכאמור רק כעבור שעות נמצאה גופתו של קמחי.

רחל ונתן מלר, בעלי הווילה בה נפער הבולען
רחל ונתן מלר, בעלי הווילה בה נפער הבולען

יממה לאחר האירוע, בעלי הווילה בכרמי יוסף, רחל ונתן מלר, בה נמצאת הבריכה שבה נפער בולען, שוחררו למעצר בית, אותו סיימו לרצות ביום שני שעבר. בני הזוג מלר חשודים בגרימת מוות ברשלנות, ניהול עסק ללא רישיון והלבנת הון. השופטת כרמית בן אליעזר אמרה בדיון: " קיימת תשתית ראייתית שמבססת חשד סביר לניהול עסק ללא רישיון ובניית בריכה ללא היתר. מדובר בבריכה שנבנתה לפני למעלה מעשרים שנה. מדובר בזוג חשודים נורמטיביים ונעדרי עבר פלילי. העבירה שביצע החשוד בעבר, התיישנה כבר לפני שנים".