"הרגשתי מצורעת": חרדי דרש מאישה לעבור מושב בטיסה - וסורב

צעירה בת שירות שטסה להונגריה בטיסה של חברת הלואו קוסט "ראיינאייר" עברה חוויה אותה היא תיארה כ"עלבון", כאשר נוסע חרדי ניסה להזיזה ממקומה בטיסה. צוות הדיילים יצא להגנתה וסירב לדרישתו, כאשר אחת הדיילות כינתה אותו "מיזוגן" והשני אמר לו "אם תמשיך לדבר אני אסלק אותך מהטיסה"

זמן צפייה: 01:55

צעירה, בת שירות שטסה עם ארבע חברותיה בטיסת חברת הלואו קוסט האירית "ריינאייר" להונגריה, חוותה "עלבון" לאחר שנוסע חרדי ניסע להביא להזזה שלה כשגילה שהיא יושבת לידו. בטיסה היה ויכוח של חרדים נוספים שהתערבו, צעקו על הבחורה, על חברותיה ועל צוות הדיילים - שיצא להגנתה.

בסרטון מהטיסה המתעד את האירוע, ניתן לשמוע את אחת מדיילות הטיסה פונה לבחור שאותו לא ניתן לזהות ואומרת לו: "אני יכולה לקרוא לך מיזוגן. המושב שלו פה והוא צריך לשבת בו, אחרת תהיה לנו בעיה", והבחור עונה לה מצדו "אנחנו משלמים לכם ואתם גורמים לבעיות". דייל נוסף התערב לאחר מכן והשיב לו "לא, אתה זה שגורם לבעיות ואם תמשיך לדבר, אני אסלק אותך מהטיסה".

מטוס של חברת ריינאייר
מטוס של חברת ריינאייר | צילום: רויטרס

יש לציין כי דיילי הטיסה פעלו על פי החוקים שאומרים שאסור להעביר נוסע מקום ללא סיבה של דת, גזע או מגדר או כל סיבה אחרת. בסופו של דבר, הצעירה נשארה לשבת במקומה והבחור החרדי הוא זה שעבר מקום. נציין גם כי הדרה מהסוג הזה אינה חוקית וכי לא חלה החובה מנוסע או נוסעת בענף התעופה לעבור מקום מכל סיבה.