קובי מרימי: "קיבלתי אלפי תגובות, עכשיו אני רוצה אוכל של אמא"

הזמר שייצג את ישראל בגמר האירוויזיון והגיע למקום ה-23 סיפר לחדשות 13: "כולנו בכינו אחרי הביצוע, היינו מוכרחים לפרוק; התגובות הכי מרגשות היו מהישראלים"

זמן צפייה: 12:35

"קיבלתי אלפי תגובות, והכי מרגשות בהן היו מישראלים. כל המשלחת ואני בכינו אחרי הביצוע, הדבקתי אותם בבכי. אבל זה היה הכרחי אחרי התקופה הזאת, להוציא הכול. היה מדהים. עכשיו אני רוצה אוכל של אמא", סיפר הזמר קובי מרימי לחדשות 13 היום (ראשון), לאחר שייצג את ישראל בגמר האירווזיון שהתקיים אתמול בגני התערוכה שבתל אביב, והגיע למקום ה-23.

על ערב גמר האירוויזיון סיפר מרימי כי "היה ערב מושלם. לא יכלתי לבקש יותר מזה. פרצתי בבכי, כל המשלחת בכינו והתחבקנו. זאת הייתה רכבת הרים".

בתום התחרות התייחס מרימי לביצוע: "אני מאושר וגאה בביצוע שלי הערב מול כל אירופה ומול עם ישראל האהוב כאן בבית, במדינה המופלאה שלנו. תודה לכולם שבשבוע האחרון עמדתם מאחורי, עודדתם אותי, תמכתם והנפתם את דגלי ישראל בזמן השיר. זה היה שווה את הכל. ריגשתם אותי עד מאוד. תודה רבה לכולם". מיד אחרי השיר הודה הזמר לקהל: "לא יכולתי שלא להרגיש את האנרגיה המדהימה שלכם. תודה גם לכל מי שצפה בבית. שמח מאוד על הביצוע ועל זה שייצגתי את ישראל בכבוד״.

דאנקן לורנס - זוכה אירוויזיון 2019
דאנקן לורנס - זוכה אירוויזיון 2019 | צילום: רויטרס

לכתבות נוספות בנושא:

שבחים לאיסלנד וברכות מהמלך: כך הגיבו בעולם לאירוויזיון

ההצבעה המותחת, מדונה, והמחאה הפוליטית: גמר אירוויזיון 2019

לא רק פעם בשנה: להקת חיקויי האירוויזיון העסוקה ביותר בארץ

הביקורות הרבות שנשמעו תחילה על השיר התפוגגו לאחר שבחזרות סיפק מרימי הופעה מצוינת ומדויקת, שלוותה בהתרגשות רבה של הזמר הישראלי ושל הקהל הנלהב. מרימי סיפק את הביצוע הטוב ביותר שלו מאז תחילת החזרות, ובסופו אף בכה מהתרגשות.

השיר "Home" הנציג הישראלי הגיע למקום ה-23 מתוך 26 עם 47 נקודות בלבד. רק השופטים של בלארוס העניקו לישראל 12 נקודות ("דוז פואה"). מצביעי הקהל הצרפתים העניקו אף הם למרימי דוז פואה, ואילו מולדובה, קפריסין, גיאורגיה, רומניה וסן מרינו העניקו לישראל את 23 הנקודות הנותרות. הקהל הישראלי התלהב במיוחד מהשיר הרוסי והעניק לו 12 נקודות, בעוד השופטים הישראלים העניקו את 12 הנקודות שלהם להולנד, מנצחת התחרות. גם במקום השני היו חילוקי דעות בין המצביעים בבית לשופטים - האחרונים העניקו את 10 הנקודות שלהם לאיטליה לעומת הקהל שהצביע לנורווגיה.

גמר האירוויזיון שנערך במתחם האקספו בתל אביב כלל, לצד ההפקה המושקעת, הצבעה צמודה, הופעה של מלכת הפופ מדונה, מספר מחאות פוליטיות ולבסוף מנצח הולנדי אחד. לאורך שלב הניקוד, המתח היה בשיאו. אמנם הולנד זכתה כפי שצפו ההימורים מרגע יציאת השיר של דאנקן לורנס, אך הדרך לשם לא הייתה פשוטה. בשלב הצבעת השופטים רוסיה ואיטליה נלחמו על ראש הטבלה, ולבסוף מרב הקולות מהמדינות המשתתפות הביאו את שוודיה למקום הראשון. הפתעה נוספת בשלב זה הייתה מקדוניה הצפונית, שקיבלה "דוז פואה" משש מדינות למרות שבטבלאות ההימורים היא מוקמה באמצע הרשימה.

אחד מהרגעים הבלתי נשכחים בערב הגמר היה ההופעה אולי המדוברת ביותר – של מלכת הפופ מדונה. כולם התרגשו מעצם הגעתה לתחרות ומהביצוע לשיר "Like A Prayer" שחגג 30 שנה, אך רבים התאכזבו וטענו שהיא זייפה. "את יכולה להיות אייקון של אמנית פופ, אבל מגיע לקהל שלך שלפחות תהיי בטון", נכתב בטוויטר.

 

אלא מה שגנב את ההצגה, היה בסוף השיר החדש שלה "Future" שביצעה יחד עם הראפר קוואבו, כאשר שניים מהרקדנים של מדונה, בעוד הם מחובקים, לבשו על גב התלבושת שלהם דגלים של ישראל ופלסטין. הדבר עורר סערה והפתיע את ההפקה, מאחר ותקנון התחרות מדגיש כי אין להחדיר מסרים פוליטיים לאירוע.

רקדנים של מדונה עם דגלי ישראל ופלסטין על בגדיהם
רקדנים של מדונה עם דגלי ישראל ופלסטין על בגדיהם | צילום: באדיבות כאן 11 וה-EBU

תאגיד השידור האירופי הגיב: "בהופעה החיה של הגמר הגדול של תחרות האירוויזיון, שניים מהרקדנים של מדונה הופיעו בקצרה עם דגלי ישראל ופלסטין על גב התלבושת שלהם. הקטע הזה בהופעה לא היה חלק מהחזרות. תחרות האירוויזיון היא אירוע לא פוליטי ומדונה הייתה מודעת לכך".