משפחות חטופים מחו בכנסת, דיון הופסק: "אתם אשמים"

לאחר ששלחו מכתב למזכירות הכנסת בו הביעו כעס על כך שנושא החטופים אינו נמצא על סדר היום בכנסת - ולא נענו עליו - משפחות החטופים התפרצו לדיון של ועדת הכספים, זעקו, והניפו שלטים. הדיון בוטל בעקבות המחאה. מספר מפגינים נעצרו בעת שניסו לחסום את הדרך למשכן. נתניהו נפגש עם נציגי המשפחות - ואישר את חשיפת חדשות 13 בנוגע ליוזמה ישראלית לעסקה: "בניגוד למה שאומרים, אין הצעה רשמית של חמאס - אך לא אפרט"

זמן צפייה: 03:41

החרפת המאבק: משפחות החטופים התפרצו אל דיון של ועדת הכספים שנערך היום (שני) בכנסת - וגרמו להפסקתו. בני המשפחות הניפו שלטים של יקיריהם ודרשו לקדם עסקת חטופים. "אתם לא תשבו כאן כשהם שם", אמר אחד מהם לחברי הוועדה. בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר בשיחה עם נציגי המשפחות את חשיפת חדשות 13 על יוזמה ישראלית לעסקה, ואמר כי "אין הצעה אמיתית של חמאס, יש יוזמה שלנו - אך לא אפרט". בשעות הערב חסמו מפגינים למען החטופים כביש בדרך מנחם בגין בתל אביב, בסמוך לקריה.

[brightcove_iframe video_id='news-part-242211624' autoplay='0' credit='' desc='משפחות חטופים מוחות ביציע בכנסת: "אתם אשמים"' poster='' kid='1_csmh043r' duration='59']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2301221209' autoplay='0' credit='' desc='משפחות החטופים התפרצו לדיון ועדת הכספים' poster='' kid='1_fkyjtj9v' duration='28']

חרבות ברזל הפגנה התפרצות לכנסת
משפחות החטופים | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90
חרבות ברזל הפגנה התפרצות לכנסת
קרובי המשפחה של החטופים התפרצו לכנסת | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

ממטה משפחות החטופים נמסר: "ניתן היה למנוע את הכעס והזעם היום. המשפחות התריעו אמש בפני מזכירות הכנסת על היעדר נושא החטופים בסדר היום של הכנסת. בני משפחות החטופים שלחו אמש מכתב למזכירות הכנסת, הממשלה, וגורמים נוספים רלוונטים, ובו כתבו: "'אל תתעסקו בשום דבר אחר שאינו קשור להחזרת החטופים, הם מוצאים להורג כל יום'. משלא קיבלו מענה, הגיעו היום המשפחות לכנסת כדי למחות על כך. אנו מצפים מנבחרי הציבור שלא לעסוק באף נושא אחר מלבד החזרת החטופים שזמנם הולך ואוזל. שאר הנושאים ימתינו. לחטופים אין זמן להמתין".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, אמר למשפחות החטופים בדיון אמר למשפחות שנכנסו לדיון: "העמדה שלי כפי שאמרתי אותה בפומבי וגם בפגישות עם ראש הממשלה, 'פדיון שבויים הוא המצווה החשובה ביותר ביהדות', במיוחד שכאן מדובר על פיקוח נפש. אני מבין את הכאב שלכם, אני חלק מכם ואני מרגיש את זה, נעשה הכל כדי שכולם יחזרו הבייתה בשלום".

נציגי משפחות החטופים בכנסת
נציגי משפחות החטופים בכנסת | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90
חרבות ברזל הפגנה התפרצות לכנסת
המחאה לשחרור החטופים בכנסת, היום | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90
חרבות ברזל
מפגינים חוסמים את הכניסה לכנסת | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
חרבות ברזל
מעצר מפגינים, היום בכנסת | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
חרבות ברזל
מפגין נעצר מול משכן הכנסת | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם משפחות החטופים
פגישת נתניהו ונציגי המשפחות | צילום: דוברות רה"מ

במקביל, חלק מהנוכחים קראו לגפני לפרוש מהממשלה בטענה שעל חמץ בפסח הוא פירק את הממשלה. על כך ענה חבר הכנסת: "אני מבטיח לכם שכמו בסוגיית החמץ שלא פרשתי מהקואליציה -  גם כאן פירוק הקואליציה לא יועיל להחזרת החטופים. אדבר שוב עם ראש הממשלה שזו עמדתינו". בנוסף להתפרצות לדיון, מספר פעילים שניסו לחסום את הכניסה למשכן לכנסת נעצרו ע"י המשטרה.