סיורים וירטואליים וועדות בסימן "אחדות": חגיגות 73 שנה לכנסת בצל הקורונה

בעקבות התפרצות הגל החמישי, יו"ר הכנסת החליט לצמצם משמעותית את הפעילויות שתוכננו ליום החגיגי. עם זאת, הציבור הישראלי יוכל להינות מהדרכות מרחוק מפאנל תקשורת מיוחד. "יום חגה של הדמוקרטיה הישראלית"

זמן צפייה: 03:46

בעקבות התפרצות הגל החמישי והעלייה בתחלואה, חגיגות 73 שנה לכנסת ישראל שהיו אמורות להיערך היום (שני) יצומצמו משמעותית. הכול כבר היה מוכן - מטס חגיגי, קירות ענקיים ברחבת הכניסה למשכן שיעוטרו בגרפיטי בסימן "אחדות", תזמורת צה"ל ועוד.

עם זאת, יו"ר הכנסת, מיקי לוי, החליט לצמצם את האירועים והטקסים הרשמיים. "האחריות חייבה נקיטת משנה זהירות ומעבר למתווה מוקטן ומוקפד של האירועים", הסביר. "באותה נשימה בחרנו שלא לוותר לגמרי על ציון יום חגה של הדמוקרטיה הישראלית ולהעביר ככל הניתן מסר של אחדות בין כל חלקי הבית".

במתווה שנותר יקויימו ישיבת המליאה המסורתית, השקת תערוכת משפטי אחדות ייחודית, דיוני ועדות בסימן "אחדות", מפגשי ח"כים בזום וסיורים וירטואליים לציבור הרחב. אירועי היום יפתחו בסדרת סיורים מקוונים לתלמידי מערכת החינוך ולקהל הרחב. כמו כן, יתקיים באולפן לשכת העיתונות הממשלתית שבכנסת, פאנל תקשורת בהנחיית חברת הכנסת אבתיסאם מראענה ומספר כתבים פרלמנטריים.

את המשך הבוקר ילוו אירועי "טוב משותף" - סדרת מפגשי שיח מרתקים של צמדי חברי כנסת משני צדי המתרס הפוליטי, בהנחייתו של של הכתב יניר קוזין. אירוע השיא של הצהריים יפתח בשעה 14:30 בדמות תערוכה ייחודית שכותרתה: "מגוון דעות - כנסת אחת".

במקביל לאירועים אלו תקיימנה הוועדות: לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ועדת הכנסת, ועדת החינוך, התרבות והספורט, ועדת העבודה והרווחה וועדת הפנים ואיכות הסביבה מהבוקר ועד לצהריים, גם הן, דיונים מיוחדים בנושאי אחדות.

בשעה 16:00 בדיוק תקיים הכנסת את ישיבת המליאה המסורתית בה יישאו דברים: יו"ר הכנסת, ראש הממשלה, ראש הממשלה החליפי וראש האופוזיציה. נשיא המדינה יצחק הרצוג אשר אמור היה לשאת דברים באירוע חגיגי זה ייעדר השנה נוכח פטירתה של אימו אורה הרצוג ז"ל. נשיאת בית המשפט העליון, הגברת אסתר חיות, תכבד בנוכחותה את האירוע מיציע המכובדים. את אירועי היום ינעלו סדרת שולחנות עגולים וירטואליים שיתקיימו בשיתוף הסוכנות היהודית ואשר יפגישו באופן מקוון שורת חברי כנסת עם מנהיגי קהילות יהודיות בתפוצות