אסון בכביש 6: עצרה בשולי הדרך - ונהרגה מפגיעת משאית לעיני ילדיה

בת ה-40 נהרגה לאחר שעצרה את רכבה בשולי הדרך ונפגעה ממשאית חולפת. ארבעת הילדים, בני שנה וחצי, 4, 11 ו-15 נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים שניידר. נהג המשאית, בן 60 מאזור בית שאן, נעצר

זמן צפייה: 00:54

תאונת דרכים קטלנית: אישה בת 40 ממעלה אדומים נהרגה היום (ראשון) לאחר שעצרה בשולי הדרך בכביש 6, יצאה מרכבה - ונפגעה ממשאית. המשאית פגעה ברכב, בו שהו גם ארבעת ילדיה של האישה, בני שנה וחצי, 4, 11 ו-15, שנפצעו באורח קל ופונו לבית החולים שניידר בפתח תקווה.

בוחני התנועה של מרחב שרון פתחו בחקירת האירוע עם קבלת דיווח בדבר התאונה. נהג המשאית, תושב אזור בית שאן בשנות ה-60 לחייו, נעצר, ובהמשך יוחלט האם להגיש בקשה להארכת מעצרו.

חובש רפואת חירום במד"א משה אינדיג סיפר: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד. סיפרו לנו שהאישה עמדה בסמוך לרכב ומשאית פגעה בה וברכב. היא הייתה מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה וסבלה מחבלה רב מערכתית. מיד הענקנו לה טיפול רפואי שכלל עיסויים הנשמות ומתן תרופות ופינינו אותה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבה אנוש. במקביל צוותים נוספים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל-4 נפגעים נוספים מהרכב ולאחר מכן פינינו אותם במצב קל לבית החולים"

זירת התאונה בכביש 6
זירת התאונה בכביש 6 | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

מעמותת אור ירוק נמסר כי 280 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בישראל מתחילת 2024, זאת לעומת 238 הרוגים בתקופה המקבילה אשתקד - עלייה של 18%. עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל העמותה, מסר: "תאונות הדרכים גובות מחיר כבד מהחברה הישראלית וזו התוצאה הישירה של הקיצוץ המתמשך בתקציבי הבטיחות בדרכים. מדינת ישראל נלחמת בכמה חזיתות במקביל אך במלחמה בתאונות הדרכים הממשלה הרימה ידיים והתוצאה היא הפסד של כולנו".

"כמעט בכל פרמטר שאנחנו בוחנים את שנת 2024 אנחנו רואים עליה חדה בהרוגים, שנת 2024 היא הקטלנית והגרועה מזה כ-20 שנים", הוסיף עו"ד יעקב, "כאשר מדינות אירופה מצליחות שנה אחר שנה להוריד עוד ועוד את מספר ההרוגים בישראל קורה דבר הפוך ואנחנו נסוגים שני עשורים. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים חייבת להכריז על מצב חירום ולאשר את התכנית הלאומית לבטיחות בדרכים אשר מונחת על שולחנה, תכנית שתוביל לירידה של 50% במספר ההרוגים בשנים הבאות".