אחרי שנתיים שנעדר: צעיר מקריית מלאכי אותר בירדן והוחזר לישראל

שלום רוטבן, אשר סובל מפוסט-טראומה קשה מאז נפלה רקטה בסמוך לביתו במהלך מבצע "עמוד ענן", נעדר מאז מאי 2021 וזוהה לפני כשלושה שבועות כשהוא משוטט בעמאן. הנשיא הרצוג פנה לארמון המלוכה הירדני, שם נעתרו מיידית לבקשתו והשיבו אותו לישראל לפני החג

זמן צפייה: 03:37

במשך שנתיים נעדר שלום רוטבן, בן 27 מקריית מלאכי שסובל מפוסט-טראומה קשה, ולפני כשלושה שבועות הוא אותר כשהוא משוטט בעמאן בירת ירדן. הוא נשלח לאשפוז, ואמש (רביעי) התקבלה פנייה לנשיא המדינה יצחק הרצוג, שפנה לארמון המלוכה הירדני, שם נעתרו מיידית לבקשתו והשיבו אותו לישראל לפני החג.

רוטבן אובחן עם פוסט טראומה לאחר שרקטה נפלה בסמוך לביתו במבצע "עמוד ענן" בשנת 2012. עקבותיו אבדו ב-2 במאי 2021, ובמשך למעלה משנתיים לא היה ידוע מה עלה בגורלו. הוא נמצא לפני 25 ימים על ידי תושבים ירדנים, והם לקחו אותו לבית חולים לחולי נפש.

כמאל דיב אלטלקאת, תושב ערערה שבנגב אשר לומד סיעוד בירדן, הגיע למבחן בבית החולים ושם ביקש ממנו מנהל המחלקה עזרה בזיהויו של המאושפז שאיש בבית החולים לא ידע מי הוא. אחרי ניסיונות שכנוע רבים נתן לו רוטבן את מספר הטלפון הנייד של אימו, ולאחר שכמאל שלח אליה תמונות שלו התברר שזה אכן הוא.

אחת התמונות של שלום רוטבן ששלח הסטודנט לסיעוד לאימו כדי שתזהה אותו
אחת התמונות של שלום רוטבן ששלח הסטודנט לסיעוד לאימו כדי שתזהה אותו

אליעזר, אביו של רוטבן, אמר היום לחדשות 13: "התחושות טובות ברוך השם, תודה לנס שהקדוש ברוך הוא עשה לנו ולכל הגורמים שעזרו. לא יודע איך זה היה, מישהו התקשר ודיווח לנו. אני עוד לא נפגשתי איתו. אנחנו תמיד היינו אופטימיים. אין כזה דבר שנתייאש. אמרנו שעד שלא נמצא אותו לא נתייאש. אני לא מאמין שאני הולך לפגוש אותו. אני מתרגש. זה בן אדם שנולד מחדש".

מעבר הגבול בנהריים
מעבר גבול בין ירדן לישראל | צילום: רויטרס

מפקד יחידת הכלבנים לישראל, מייק בן יעקב, מסר "אנו מצדיעים למלאכים מיכ"ל ומהארגונים האחרים שסייעו בחיפושים ובפרט לצוות המשא ומתן וצוות ניהול מבצעים מיוחדים במדינות זרות של יכ"ל שהגיעו יחד עם משפחתו ועם נציג קרן עם ישראל חי לירדן להוביל את המבצע, ושילוו את שלום עד שחצה את הגבול אל תוך ישראל ברגעים אלו".

"אשרנו מה טוב חלקנו", הוסיף בן יעקב, "רק במדינת ישראל יחידת כלבנים אזרחית מסוגלת להגיע לנשיא המדינה בשעה 1.30 לפנות בוקר לעזור לנעדר מסכן. הלוואי ויכ"ל תזכה לעזרה כזו לחלץ ולהציל נעדרים נוספים מהממונים על תחום הנעדרים במדינת ישראל. הלוואי ומקרה זה ישליך על מקרי נעדרים רבים אחרים, ושיכ"ל תקבל את הכלים וההכרה להגיע אל נעדרים רבים אחרים שניתן לאתר ולהציל. העיקר: שלום אותר אחרי שנים של חיפושים ויאוש, ויזכה לחגוג את חג מתן תורה בחיק משפחתו".