בת 13 נפלה מקיר טיפוס בפארק ליד י-ם ונפצעה קשה; המקום נסגר

סהר נביל עלוש, תלמידה ממזרח ירושלים, שהתה בפארק בקריית ענבים ככל הנראה במסגרת פעילות בית ספרית, ונפלה מגובה של כעשרה מטרים. צוותי רפואה שהוזעקו לאזור פינו אותה לביה"ח הדסה עין כרם כשהיא סובלת מחבלה רב-מערכתית. המשטרה פתחה בחקירה והורתה על סגירת הפארק

זמן צפייה: 00:42

סהר נביל עלוש, נערה בת 13 ממזרח ירושלים, נפלה מקיר מטיפוס היום (שלישי) בפארק בקריית ענבים שבאזור ירושלים, ונפצעה באורח קשה. היא שהתה שם במסגרת פעילות בית ספרית, ונפלה מגובה של כעשרה מטרים.

צוותי רפואה שהוזעקו לאזור העניקו לה טיפול רפואי ראשוני ופינו אותה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים כשהיא סובלת מחבלה רב-מערכתית. המשטרה פתחה בחקירת האירוע, הורתה על סגירת הפארק, ומנהל האתר עוכב לחקירה.

אימה של הנערה סיפרה לחדשות 13: "בבית ספר אמרו שהילדה עזבה אותם והלכה הצידה - אבל היא הלכה 10 מטר, אף אחד לא ראה? אף אחד לא שמע? היא הייתה לבד? איפה היו כל המורות והבנות? איזה מין בית ספר זה? אמרו לי שיש דימום במוח, שבר ברגל, שברים בשתי הרגליים, שבר באגן. הייתי בבית שצילצלו ואמרו לי שהילדה בבית חולים. הקול שלי נרדם בפנים, אני לא יודעת מה להגיד. אני לא מרגישה שום דבר".

"איפה היו העיניים של המורות?", הוסיפה האם, "אמרתי לילדה בבוקר 'אל תצאי', הרגשתי משהו לא בסדר. אבל היא אמרה 'זה הטיול של החיים שלי, זה לא טיול סתם', היא הייתה שמחה לגמרי ללכת, היא הלכה בכיף. אני לא יודעת אם הייתה קשורה למתקן או לא".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2305231444' autoplay='0' credit='' desc='אימה של הנערה: "איפה היו כל המורות?"' poster='' kid='1_paluft9a' duration='90']

המורות של הנערה סיפרו לחדשות 13: "בסביבות השעה 12:00 רצינו לצאת לארוחת צהריים, קראנו לכולם ואז שמענו את כל הבנות צועקות 'היא נפלה בואו מהר'. החגורה כנראה לא הייתה הדוקה הוציאו ממנה את החגורה אבל לא הייתה הדוקה מספיק והשתחררה לה".

עוד הוסיפו: "היינו ביום אתגרי של כל בית הספר, בערך 237 תלמידים משכבות כיתה ז' וח'. היא הייתה ערה, שאלנו מה שמה כי לא ראינו אותה מרוב שהייתה נפוחה. אמרה לנו מה השם שלה ובדרך באמבולנס היא בכתה המון. הייתה עם הרבה דם בפנים. היא ילדה טובה ולא עושה בעיות בכלל, שקטה מאוד. מקווים ומתפפלים לשלומה, כואב לנו מאוד".

סהר נביל עלוש, הנערה שנפצעה קשה כשנפלה מקיר טיפוס
סהר נביל עלוש, הנערה שנפצעה קשה כשנפלה מקיר טיפוס

הנהלת פארק ג'ננה מסרה: "היום לפני הצהריים ביקרה בפארק קבוצה של 243 תלמידות בגילאי 14-13 ממזרח ירושלים. הפעילות בוצעה על פי התוכנית שכל קבוצה לוותה ע" מדריך צמוד מעובדי מהפארק אשר ליוו אותם מאטרקציה לאטרקציה. בשעה בה ארעה התאונה כל הקבוצות היו באטרקציות שונות, לאחר שכולן סיימו את הפעילות בקירות הטיפוס. מסיבות שאינן ברורות ולא אישור המורים והנהלת הפארק הנערה שנפגעה נכנסה למתחם החבלים שהפעילות בו הסתיימה עלתה לקיר טיפוס, ככל הנראה מבלי שהיתה מאובטחת נפלה ונפגעה. כמובן שמיד הוזמנה ניידת עזרה ראשונה, טיפלו בנפגעת והיא פונתה לבית חולים. איננו יודעים כיצד קרו הדברים מבוצעת כרגע בדיקת משטרה ונגבית גרסת התלמידות שהיו איתה. בהנהלת הפארק מבוצע כרגע תחקיר מקיף ויופקו לקחים כנדרש. אנו מאחלים לה החלמה מהירה ורפואה שלמה".

זירת הנפילה של בת ה-15 מקיר טיפוס בקריית ענבים
הזירה בפארק בקריית ענבים | צילום: דוברות איחוד הצלה

חובש רפואת חירום במד"א עזאת ג'בר סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הילדה שוכבת כשהיא מחוסרת הכרה וסובלת מחבלה רב מערכתית. סיפרו לנו שהיא נפלה מגובה של כ-10 במהלך פעילות ספורטיבית . הענקנו לה טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים ומתן תרופות ופינינו אותה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבה קשה".

אליעזר מקלב ומרדכי גולדמן, חובשי איחוד הצלה, סיפרו: "לדברי חברותיה הנערה מעדה מקיר טיפוס בפארק. הענקנו לה סיוע ראשוני לאחר שנחבלה ונפצעה קשות בראש ובגפיים. לאחר מכן הוא פונתה בניידת טיפול נמרץ להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים".