איתור הנעדרים מהכינרת ברשת הקשר: "זוהו חמישה אנשים במים"

המשטרה פרסמה את התיעוד של רגעי הדרמה בהם אותרו חמשת בני המשפחה, שאבדו לאחר שיצאו לשייט. הם נמצאו כ-4 שעות לאחר שדווח על היעדרותם. "כולם נמצאו, את המבצע ניתן לסגור"

זמן צפייה: 01:14

המשטרה פרסמה היום (שני) תיעוד מרגע איתור חמשת הנעדרים, שיצאו אתמול לשייט בכינרת ואבדו עקבותיהם, כפי שנשמע ברשת הקשר של כוחות החילוץ.  "כלי טיס בלתי מאויש זיהה כשישה קילומטרים מקו החוף של טבריה סירה הפוכה עם חמישה אנשים במים".

בתחילת החיפושים הכוחות לא נשמעו אופטימיים: "אנחנו מדברים על מפרשית ואם יש קצת רוח אז הם יכולים להגיע לכל מקום. בשלב זה ננסה למצות כל נקודה שנראה". לאחר שכלי הטיס הבלתי מאויש זיהה את הנעדרים, הצליחו הכוחות לאתר את המיקום המדויק של הסירה. "חיובי זה זה, אנחנו בדרך אליהם, שימשיכו לפקוח עיניים וידווחו לנו כל הזמן תמונת מצב עד שנחבור ונחלץ".

"בזהירות רבה, בינתיים מחלצים שלושה אנשים", נשמע איש חילוץ ברשת הקשר, ולאחר מכן אמר: "חמישה אנשים על כלי השיט, אנחנו בדרך לטבריה". לבסוף נשמע אומר: "כולם נמצאו, את המבצע ניתן לסגור".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לאחר שעות של חיפושים: משפחה שנעדרה בכינרת אותרה בריאה ושלמה

מארגני מצעד הגאווה בי-ם: "לא נסכים לדרישה להציג תעודות זהות"

אשדוד: מצילים בחוף הים זיהו שק חשוד - וגילו בו 20 ק"ג חשיש

איתור משפחה שנעדרה בכינרת
איתור משפחה שנעדרה בכינרת | צילום: זק''א צפון

אתמול, כאמור, לאחר שעות של חיפושים אותרו חמישה בני המשפחה שנעדרו בכינרת - במצב בריאותי טוב. החמישה, תושבי תושבי כוכב יעקב, הפליגו בסירת מפרשית מחוף הדקל בשעה 15:00 ומאז נעלמו עקבותיהם. כוחות שיטור ימי, אווירי ויבשתי סרקו את האזור במשך שעות ארוכות, במהלכן נמצא רכבה של המשפחה. המשפחה פונתה לבית החולים "פוריה" שבטבריה לצורך בדיקות רפואיות. ארבעה מהם שוחררו לביתם, והחמישי שסובל מהיפותרמיה אושפז במצב קל.

קרוב לשעה 1:00 איתרו פקחים של היחידה הימית של רשות הטבע והגנים את חמשת בני המשפחה במרחק כשבעה קילומטרים מהחוף, כשסירתם הפוכה. שני המבוגרים שהו במים, בעוד הילדים ישבו על כלי השיט ההפוך לבושים בחגורות הצלה. לאחר שעות ארוכות של שהייה במים, היו בני המשפחה עייפים מכדי לשחות - ונזקקו לסיוע בהגעה לסירת החילוץ.