"ילד בן שנה בעזה - בלתי נתפס": כפיר ביבס מציין יום הולדת בשבי

רבים ברחבי הארץ ובעולם מציינים את יום הולדתו של הפעוט, שנחטף לעזה עם משפחתו ב-7 באוקטובר. הנשיא הרצוג הופיע עם תמונתו בכנס הכלכלי העולמי בדאבוס, מאות השתתפו בעצרת-יום הולדת בבואנוס איירס וצוות מחלקת הילדים במרכז הרפואי קפלן הפריח 104 בלונים כתומים - כמספר ימיו בשבי

זמן צפייה: 02:38

כפיר ביבס, שנחטף עם משפחתו מביתם בניר עוז בבוקר השבת השחורה, "חוגג" היום (חמישי) יום הולדת שנה בשבי חמאס. ברחבי העולם מציינים את התאריך העצוב בדרישה - החזירו את כפיר ומשפחתו הביתה.

כך, מפגינים התקבצו מול משרדי הצלב האדום בתל אביב עם בלונים כתומים ושלטים, בהם נכתב: "זה יום ההולדת של כפיר. האם ביקרתם אותו? מה 'הצלב האדום' עשה עבורו?".

חטופים
"הצלב האדום, מה עשיתם? | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
חרבות ברזל
הפגנה לציון יום ההולדת של כפיר ביבס מול משרדי הצלב האדום | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

זאת ועוד - מאות קיימו עצרת בבואנוס איירס עם קרובי עם המשפחה של כפיר. הם הגיעו עם בלונים, דגלי ישראל, תמונות, דובי פרווה ושלטים שקוראים לשחרורו של הפעוט עם כל החטופים האחרים. דודתו, סנדרה, נאמה באירוע: "כפיר היקר, זו אני סנדרה. חלק גדול מבני משפחתך מחכה לך בבואנוס איירס. אל תוותר, אנחנו לא נוותר עד שתחזור אלינו. אני מקווה שהמילים האלו יגיעו אלייך בדרך כזו אחרת". לאחר מכן, היא הדליקה נרות על עוגה שהוכנה עבור כפיר, וזמר מקומי שר גרסא לשיר "יום הולדת שמח", עם תוספת של המילים: "חזור שוב במהרה".

חרבות ברזל
עצרת לציון יום ההולדת של כפיר ביבס בבואנוס איירס | צילום: AGENCIA AJN

כמו כן, צוות מערך הילדים במרכז הרפואי קפלן ברחובות הפריח היום 104 בלונים כתומים, כמספר ימיו בשבי בשבי החמאס. מארינה שטרייטר, מנהלת הסיעוד במחלקת ילדים ומי שיזמה את האירוע, אמרה: "אין יום שאני לא חושבת על כפיר, רואה את פניו בפני הילדים הבאים בשערי המחלקה בבית החולים. ילד בן שנה בשבי טרוריסטים זה בלתי נתפס. מי דואג לו? מי מטפל בו? כמו כל עם ישראל, כולנו מייחלים לשובו עם משפחתו בשלום הביתה. רצינו שהמשפחה תדע שאנחנו איתם, בתפילותיהם, בתקוותיהם ובמאבקם להחזיר אותם לביתם".

בנוסף, נשיא המדינה יצחק הרצוג, המשתתף בועידה הכלכלית העולמית בדאבוס שבשוויץ, עלה לנאום תמונה של כפיר לצידו. כמו כן, הרצוג ופמיילתו ענדו סיכה עם הפנים של הפעוט, לציון יום ההולדת.

הרצוג מציג את תמונתו של כפיר ביבס בכנס הכלכלי בדאבוס
הרצוג מציג את תמונתו של כפיר ביבס בכנס הכלכלי בדאבוס | צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

גם משפחתו של כפיר ציינה את יום ההולדת בקיבוץ ניר עוז, עם עוגה ובלונים - אך למרבה הצער, ללא הפעוט. כמו כן, המשפחה חברה למספר אומנים ישראלים והקליטה שיר מיוחד שמספר את הסיפור של כפיר. ב-104 ימים האחרונים, המשפחה המורחבת של שירי, ירדן אריאל וכפיר עושה הכל על מנת להשיבם הביתה, ומספרים את סיפור החטיפה בתקשורת ועל במות בארץ ובעולם.

חטופים
מציינים את יום ההולדת של כפיר בקיבוץ ניר עוז | צילום: רויטרס

בירושלים, העירייה, ועד סוחרי שוק מחנה יהודה והאומן סלומון סוזה ייצרו ציור קיר ענק ברחוב ניסים בכר בשוק מחנה יהודה ובו משפחה של אריות: אריה, לביאה ושני כפירים, ש"מספרים בעיני היוזמים את סיפורה של משפחת ביבס, שירי, ירדן, אריאל וכפיר".

ציור הקיר בירושלים
ציור הקיר בירושלים | צילום: עיריית ירושלים

כאמור, משפחת ביבס נחטפה מביתה מקיבוץ ניר עוז ב-7 באוקטובר. הסרטון שבו נראית שירי ביבס נלקחת יחד עם שני ילדיה הקטנים, כפיר ואריאל, הפך לאחד מסמלי המלחמה. ירדן ביבס, אב המשפחה, נחטף גם הוא לרצועת עזה ומוחזק בנפרד משירי והילדים. שירי, כפיר ואריאל לא שוחררו בעסקאות החטופים הקודמות - על אף כי "עמדו בתנאים" לשחרור  וחמאס טען בסרטון טרור פסיכולוגי כי נרצחו, אך צה"ל לא אימת את המידע. במקביל, חמאס פרסם סרטון ובו צולם ירדן כאשר מודיעים לו על מותם של בני משפחתו.