תיעוד: הנערה שנפלה אחרי סנפלינג במערת קשת - דקות לפני הפציעה

בסרטון, שצולם זמן קצר טרם הנפילה הקשה, תועדה אגם בת ה-14 כשהיא מתחילה לגלוש במורד ההר. ככל הנראה, כשהחלה לטפס בחזרה על הצוק - איבדה אחיזה ונפלה לתהום. "לא יודעים מתי היא תתעורר"

זמן צפייה: 02:01

בשבת בבוקר טיילה אגם קורן בת ה-14 עם הוריה וחברים במערת קשת. הטיול הסתיים באסון כשהנערה נפלה מגובה במהלך סנפלינג במקום, וסרטון שצולם זמן קצר קודם לכן – מתעד את הדקות שלפני הנפילה.

בסרטון, המתעד את ההיערכות לסנפלינג, נשמעת אחת המשתתפות בטיול אומרת: "תצלמי את אגם", ואחרת אומרת: "נראה לי שהיא בוכה". דקות אחדות לאחר שהתמונות צולמו, אגם כבר הייתה מוטלת פצועה על הקרקע לאחר שנפלה מגובה רב, בלי שהוריה יכלו להגיש לה עזרה.

עוד בחדשות 13:

משרד הבריאות לקופות החולים: מבצע החיסונים יתחיל ב-23 בדצמבר

חשד: גבר מהמרכז התחזה לפסיכולוג – ואנס מטופלת • פרסום ראשון

גנץ פיטר את הנדל והאוזר מתפקידיהם: "בחרו בית פוליטי חדש"

אגם בת ה-14, דקות לפני שנפלה במערת קשת
אגם בת ה-14, דקות לפני שנפלה במערת קשת

"הלכנו לעשות את המסלול הרגיל והיה מאוד נחמד, ואז היא גם רצתה לעשות סנפלינג", שחזרה אימה. "בהתחלה שכנעתי אותה שלא כדאי ואז ראיתי שהיא ממש רוצה, אז אמרתי, 'יאללה, בואי תעשי'".

אגם גלשה תחילה בסנפלינג במורד ההר ונחתה על הקרקע בשלום. אך כאשר הייתה צריכה לטפס בחזרה על הצוק, היא ככל הנראה איבדה את האחיזה ונפלה לתהום. "בעלי הלך לחפש אותה", סיפרה האם. "בפעם הראשונה הוא הלך למקום לא נכון, אז הוא לא מצא, ואז אנשים אמרו לו 'יש גופה למטה'".

אגם בת ה-14, דקות לפני שנפלה במערת קשת
אגם בת ה-14, דקות לפני שנפלה במערת קשת

לצורך החילוץ המורכב הוזעקו למקום לוחמי יחידת 669, ואגם הובהלה במסוק לבית החולים "רמב"ם" שבחיפה, שם נלחמים הרופאים על חייה. "היא מורדמת ומונשמת עם חבלות בראש", סיפרה האם על מצבה הנערה. "הרופא אמר שהוא אופטימי לגביה וזה הולך להיות תהליך לא פשוט כי לא יודעים איך היא תתעורר וכמה זמן ייקח עד שהיא תתעורר".

אימה של אגם טוענת כי מדריך הסנפלינג שליווה אותם עזב את המקום כשגילה מה קרה, בלי להזעיק עזרה. "באותו רגע הוא קיפל את הרגליים שלו והלך. רצינו לשמוע איך יכול לקרות כזה דבר. אין עם מי לדבר היה. הוא לא היה שם יותר".