במהלך שידור חצי גמר האירוויזיון: אתר האינטרנט של "כאן" נפרץ

במשך כמה דקות נראה על המסך סמל צה"ל בצירוף הכתובת: "סכנה למתקפת טילים - אנא תפסו מחסה", וגולשים דיווחו על קול אזעקה שעלה במקביל מהאתר. "רואים באבטחת סייבר חשיבות רבה; הנושא בבדיקה"

זמן צפייה: 01:15

במהלך שידור חצי גמר האירוויזיון אמש (שלישי), אתר האינטרנט של תאגיד השידור הישראלי "כאן" נפרץ למשך כמה דקות. הגולשים שנכנסו לאתר השידור החי ראו מסך עם סמל צה"ל והכיתוב: "סכנה למתקפת טילים - תפסו מחסה". עוד דיווחו הגולשים כי ברקע התמונה נשמע קול אזעקה, וכי אחרי כמה שניות נוגן סרטון שבו נאמר בין היתר "קחו את האזהרה ברצינות, ישראל איננה בטוחה".

מ"כאן" נמסר בתגובה: "נראה כי הערב במהלך חצי הגמר הראשון נפרץ אתר 'כאן' למספר דקות. אנו מאמינים כי המסרים לא נצפו על ידי אנשים רבים. איגוד השידור האירופי ו'כאן' רואים בנושא אבטחת סייבר חשיבות רבה והנושא נמצא בבדיקה".

פריצה לאתר האינטרנט של ''כאן'' בחצי גמר האירוויזיון
פריצה לאתר האינטרנט של ''כאן'' בחצי גמר האירוויזיון | צילום: החדשות 13

בתום חצי הגמר שנערך אמש, העפילו עשר מדינות לגמר התחרות, שיתקיים בשבת בגני התערוכה שבתל אביב. המדינות שכבר הבטיחו את מקומן בתחרות הן יוון, סרביה, בלארוס, קפריסין, אסטוניה, אוסטרליה, איסלנד, סן מרינו, סלובניה וצ'כיה. המדינות מונטנגרו, פינלנד, פולין, הונגריה, בלגיה, גיאורגיה ופורטוגל לא הצליחו לצלוח את שלב חצי הגמר.

סן מרינו, שכאמור הבטיחה את מקומה בגמר, קפצה לעשירייה הראשונה לאחר שמוקמה במקום ה-15 בטבלת ההימורים בתום שלב ההופעות החיות. גם בלארוס, שמוקמה בטבלת ההימורים במקום ה-13, הפתיעה והצליחה להעפיל לשלב הגמר. פורטוגל והונגריה, לעומת זאת, לא הצליחו לצלוח את שלב חצי הגמר - בניגוד לתחזיות.

מנחי האירוויזיון - ארז טל, בר רפאלי, לוסי איוב ואסי אזר
מנחי האירוויזיון - ארז טל, בר רפאלי, לוסי איוב ואסי עזר

האירוע, שנערך בגני התערוכה שבתל אביב, נפתח עם ביצוע של זוכת האירוויזיון הקודם, נטע ברזילי, שהציגה עיבוד חדש לשירה "Toy". המדינות שהשתתפו בחצי הגמר הראשון היו (לפי סדר הופעתן): קפריסין, מונטנגרו, פינלנד, פולין, סלובניה, צ'כיה, הונגריה, בלארוס, סרביה, בלגיה, גיאורגיה, אוסטרליה, איסלנד, אסטוניה, פורטוגל, יוון וסן מרינו. בחצי הגמר שודרו גם הצצות להופעותיהן של ישראל, ספרד וצרפת - שמקומן בגמר מובטח. חצי הגמר השני יתקיים ביום חמישי.