כהנא חי ובועט: כיצד הצליחו ממשיכי דרכו לקדם את סדר היום שלו?

עוצמה יהודית אומנם לא עברה את אחוז החסימה, אך מורשת הרב עוד מימי תנועת "כך" נותרה נוכחת - וחברי התנועה סבורים כי ניצחו במאבק על דמותה של המדינה היהודית • מסע אל שורשי הכהניזם

זמן צפייה: 14:36

איתמר בן גביר וחבריו ממפלגת עוצמה יהודית אמנם לא עברו את אחוז החסימה גם בבחירות האחרונות לכנסת, אבל המורשת הכהניסטית שהם נושאים איתם מימי תנועת "כך" שינתה את פני החברה הישראלית. ברוך מרזל, לשעבר דובר ומזכיר התנועה, הסביר: "הצלחנו למשוך את השיח לכיוון הזה. זה התפקיד שלנו", והוסיף: "מה, שנגיש את הלחי השנייה? זה לא הדת שלנו".

ברוך מרזל
ברוך מרזל | צילום: יוטויוב

קטעי ארכיון נדירים שישודרו בסרט חדש ב"הוט 8" שישודר החודש יספקו הצצה למהלך הפוליטי שעבר על מדינה שלמה, ועל האיש שגרר אותה כל הדרך עד הקצה, הרב מאיר כהנא. "אין ספק שהיחס לבג"ץ, למפלגות הערביות - הוא חלק מקמפיין ארוך שלנו. אנשים הכי נחנחים כמו מוטי יוגב מדברים על בית המשפט על d-9. אנחנו כמו יתוש קטן - כשזה עוקץ זה מזיז אפילו פיל", אמר מרזל.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

סמוטריץ' נגד בן גביר: "שרף עשרות אלפי קולות ומתהלך כמו טווס"

כדי להציל קולות: ניסיונות לשכנע את בן גביר ופייגלין לפרוש

סמוטריץ' נגד בן גביר: "תקף ושיקר כדי לשרוף קולות לימין"

הרב מאיר כהנא
הרב מאיר כהנא | צילום: החדשות 13

לאחר שאחת מפעולות "הליגה להגנה יהודית" שעמד בראשה הובילו למותה של אישה, החליט כהנא לעלות לישראל. בהגיעו מחליט להמשיך את פעילותו הפוליטית. "הוא תיכנן לירות טיל על מסגד כיפת הסלע", סיפר כרמי גילון, לשעבר ראש השב"כ. "אם הוא לא היה נעצר אז היה הטיל נורה, ואז - אלוהים יודע מה היה קורה", הוסיף.

שנה לאחר מכן, ב-1984 נכנס לכנסת ה-11 ומסריו מתחילים לחלחל את לב החברה. זה קורה אחרי שהוא מבין שכל השנים בישראל הוא פנה לקהל הלא נכון, בימין דחו את קמפיין השנאה שלו ובציונות הדתית סלדו ממנו. "ברגע שהרב כהנא הלך על עמך, יהודים פשוטים - עדות המזרח, אנשי שכונות, שם הייתה לו אוזן קשבת", הסביר מרזל.