בשני מקרים שונים: בת 3 ובן 4 נמצאו משוטטים לבדם בבני ברק ובחריש

צוותי מד"א איתרו את הילדים כשהם מסתובבים לבד בגשם, עם בגדים רטובים. בן ה-4 פונה לבית החולים הלל יפה כשהוא במצב יציב והוריו אותרו. גם מצבה של בת ה-3 טוב, וכעת המשטרה מנסה לאתר את בני משפחתה

הילד שאותר בחריש
הילד שאותר בחריש | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

ילד כבן 4 נמצא הבוקר (שבת) כשהוא משוטט לבדו ברחוב תאנה שבחריש. צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהגיע למקום איתר את הילד כשהוא יחף ובגדיו רטובים, הכניס אותו לניידת טיפול נמרץ, ולאחר בדיקות רפואיות וייבוש הבגדים פינה אותו להמשך טיפול בבית החולים הלל יפה כשמצבו יציב. הילד נשאר בבית החולים עד אשר אותרה משפחתו. במקרה אחר, בת 3 נמצאה באותו המצב בבני ברק, ולאחר בדיקות רפואיות מצבה הוגדר יציב גם כן, והמשטרה פועלת לאיתור בני משפחתה.

פראמדיק מד"א איל דרורי וחובש רפואת חירום רפאל בוהדנה סיפרו על איתור הילד בחריש: "הילד התהלך ברחוב כשהוא יחף ובגדיו רטובים מהגשם. מיד הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ המחוממת, ייבשנו אותו וביצענו בדיקות רפואיות ראשוניות על מנת לשלול מצב של היפותרמיה שיכולה הייתה להיות מסכנת חיים ולוודא שמצבו יציב. לשמחתנו הוא לא נזק לטיפול רפואי דחוף. הפעלנו את הסירנה ברחוב כדי לנסות ולמשוך את תשומת ליבם של בני משפחתו במידה והם מחפשים אותו ועצרנו ליד בית כנסת סמוך על מנת לנסות ולאתר אנשים שמכירים אותו אבל השעה הייתה מוקדמת מאוד ובית הכנסת היה ריק. בהמשך הילד ניסה לכוון אותנו להגיע לגן ילדים שהוא כנראה לומד בו אבל המקום גם היה סגור".

פראמדיק מד"א משה אליאס סיפר על המקרה בבני ברק: "אזרחים ראו את הילדה עומדת ברחוב כשהיא בוכה והבגדים שלה רטובים. הכנסנו אותה לאמבולנס המחומם ייבשנו אותה וביצענו בדיקות רפואיות ראשוניות על מנת לשלול מצב של היפותרמיה שיכולה הייתה להיות מסוכנת ולוודא שמצבה יציב. לשמחתנו היא לא נזקקה לטיפול רפואי והעברנו אותה לשוטרים שהגיעו למקום ופועלים לאתר את בני משפחתה".