ליאן בת ה-7 טבעה למוות בג'קוזי בצפון: "הנפש מרוסקת"

נבו רביבו, אביה של ליאן בת ה-7 שטבעה למוות בג'קוזי, טען בפוסט שכתב שלא ידע שבתו נמצאת עם אמה בצימר בצפון, שכן השניים חלקו משמורת משותפת על בתם. "חייגתי מהבוקר לילדה, לא ענו לי ולא אמרו לי כלום, גם כשהיא נפטרה". "תעשו נס ותעירו לי אותה", הוא ביקש בכאב, "הילדה הזאת היא כל עולמי"

זמן צפייה: 01:54

נבו רביבו, אביה של הילדה ליאן שטבעה בג'קוזי בצימר בצפון, שיתף היום (שני) פוסטים בפייסבוק בהם טען כי לא ידע שילדתו הייתה עם האם בצימר, ואף גילה שנפטרה דרך אמא של חברה של בתו. בפוסטים הוא כתב שלו ולאם הילדה הייתה משמורת משותפת על ליאן, וגם לאחר שיצאה ההודעה על מותה לא התקשרה אליו האם, ואף לא הודיעו לו מבית החולים בנהריה.

"ברוך דיין האמת, יפה שלי אני לא יכול לעצום עין אני פה רק חושב עלייך ולא מאמין", כתב רביבו. "אני בכלל לא ידעתי שלוקחים אותך לצימר, מהבוקר חייגתי בשביל לדבר איתך והאמא החכמה שלך לא ענתה ולא אמרה לי שאת בצימר. ילדה שלי מכאן אני לא יודע שום כלום אבא מרוסק נפשית ואוהב אותך עד בלי דיי".

פוסט של נבו רביבו, אביה של ליאן
פוסט של נבו רביבו, אביה של ליאן | צילום: מתוך רשתות חברתיות

באותו הפוסט כתב רביבו: "אני לא יכול לעצור את הכאב והדמעות, בבקשה תעשה נס ותעיר לי אותה בבקשה שהיא תגיד לי שאני אבא טוב וכמה שהיא אוהבת אותי. אני מרוסק, נפשי מרוסקת, הילדה הזאת כל עולמי. נשמה יפה קטנה של אבא מושלמת את פשוט מושלמת שלי מושלמת אני אוהב אותך יפה שלי נשמתך בגן עדן".

בפוסט אחר שיתף רביבו שגידל את ליאן שלוש שנים לבד, לאחר שאמא שלה "עשתה איתה טעות", לדבריו. "שלוש שנים גידלתי לבד את הילדה ומעולם שריטה קטנה לא קרתה לה. אחרי 3 שנים של גידול לבד בית משפט בחר שהאמא גם תגדל ואז הייתה משמורת משותפת".

לאחר שבע שנים, כך לפי רביבו, "הילדה נקטפה בג'קוזי. מה שיותר כואב חוסר אחריות של משפחה שלמה, חייגתי מהבוקר לילדה לא ענו לי לא אמרו לי שהיא בצימר בצפון לא אמרו לי כלום וגם כשהיא נפטרה עד עכשיו לא אמרו לי. גיליתי את זה דרך אמא של ילדה שהילדה הייתה חברה של הבת שלי. עד עכשיו האמא של הילדה וכל המשפחה שלה לא דיברו איתי. עדיין לא חייגו מבית החולים בנהריה, לא אמרו לי לבוא לחבק ולראות את בת שלי שכבר לא פה בעולם".

בפוסט אחר כתב: "אני לא יודע איך לחיות ככה בלעדייך, עולם שלי, את הדמות להערצה שלי, את הכוח הרגש החוכמה השמחה הדמעות שזולגות מעיניי ולא פוסקות. ליאני של אבא בבקשה שמרי על עצמך שם למעלה. הלב נקרע מסרב להאמין נשמתך בגן עדן אמא קטנה שלי".

היום בערב סיפר האב לחדשות 13: "הילדה, נתפס לה השיער בתוך החור של הג'קוזי. האמא חשבה שהיא בכלל בחדר עם איזה טאבלט. ילדה שהייתה איתה מהמעון, שהיא חברה של ליאן - אמא שלה אמרה לי שהיא משתתפת בצערי, ולא הבנתי בכלל על מה היא מדברת. אני גידלתי את הילדה לבד 3 שנים כמעט, נתתי לה כל מה שיש לי, ואין לי.

"היו ימים שהייתי מגיע אליה בטרמפים עד נתניה, חוסך לה מאה-מאתיים שקל, מה שאפשר. מאתמול בשבע בערב אני רק יושב ובוכה ולא ישן. אני רוצה שההורים יתחילו לפקוח את העיניים כמו שצריך. לא הגיוני שילדה טובעת בתוך ג'קוזי והיא לבד ואין סביבה אנשים, זה לא נתפס בראש. חשוב לי שאנשים בבית יבינו שילדים זה לא משחק, אל תשאירו אותם לבד אף פעם".

אמבולנס (ארכיון)
אמבולנס (ארכיון) | צילום: דוברות ארגון הצלה

אתמול בערב דווח על טביעתה של ליאן בג'קוזי במתחם צימרים בירכא שבגליל. הילדה נמשתה מהמים ללא הכרה, וצוותי מד"א שהוזעקו למקום פינו אותו תוך ביצוע פעולות החייאה למרכז הרפואי לגליל בנהריה, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה.

חובש בכיר במד"א חאטיב שחאדה ופראמדיק מד"א ניזאר גרייס, סיפרו: "הייתי ממש סמוך למקום והגעתי לצימר, ראיתי על שפת הגקוזי ילדה כבת 7 מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק, כשבני המשפחה מבצעים פעולות החייאה בסיסיות בתידרוך טלפוני ממוקד 101 של מד"א, סיפר חאטיב, מיד התחלתי בפעולות החייאה מתקדמות וממושכות עם צוות הטיפול נמרץ שהגיע מהר למקום, פעולות ההחייאה נמשכו גם תוך פינוי לבית החולים"

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, עד כה בשנת 2022 טבעו למוות 15 ילדים, 4 מתוכם טבעו באמבטיה, זאת לעומת 19 ילדים שמתו כתוצאה מטביעה בכל שנת 2021. אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון, מסרה: "טביעה היא הסיבה השנייה בשכיחותה לתמותה. על פי הנתונים מרבית מקרי הטביעה של ילדים צעירים מתרחשים בסביבה ביתית או בצימר".