נותרו עם המחמאות: נבחרת העתודה הפסידה לצרפת בגמר היורובאסקט

החבורה של אלעד חסין הייתה קרובה לחולל סנסציה מספר פעמים במהלך המשחק, אך בסיום נכנעה 89:79 לצרפתים שדרסו את דרכם לתואר אלופת אירופה. נועם יעקב הוביל את קלעי הנבחרת הישראלית עם 31 נקודות ואחת ההופעות הגדולות של שחקן ישראלי במעמד, ונבחרת ישראל הבטיחה מדליה רביעית בשבעת הטורנירים האחרונים של אליפות אירופה לנבחרות עתודה

נועם יעקב בפעולה
נועם יעקב בפעולה | צילום: FIBA.COM

מסע הקסם באליפות אירופה של נבחרת ישראל עד גיל 20 בכדורסל הסתיים עם המקום השני והמכובד לאחר שהיום (ראשון) הנבחרת בהובלתו של המאמן אלעד חסין הפסידה 79:89 לנבחרת צרפת בגמר דרמטי במיוחד שהסתיים לאחר הארכה, לאחר שהנבחרת הצרפתית, הייתה הפייבוריטית לזכות בטורניר עוד מתחילתו ודרסה את דרכה עד לתואר האלופה.

המשחק נפתח בבליץ ישראלי בהובלת נועם יעקב שסיים מחצית ראשונה מהסרטים עם 16 נקודות, ועזר לעתודה להוביל 17:26 לאחר סיום הרבע הראשון. ברבע השני הצרפתים התעשתו, הזריקות החלו להיכנס והמשחק הפך לצמוד בזכות יכולת טובה מצד הנבחרת בלבן מעבר לקשת - 44:47 לצרפתים שהפכו את התוצאה לאחר 20 דקות של כדורסל.

דניאל גואטה עם הכדור
דניאל גואטה עם הכדור | צילום: FIBA.COM

המחצית השנייה הייתה פחות צמודה. הצרפתים פתחו מבערים וכבר עלו להובלה דו ספרתית אך החבורה הקשוחה בכחול לא ויתרה על אף כדור והצליחה לרדת בפיגור שש נקודות בלבד לקראת הרבע האחרון, בו ביצעו הבחורים בכחול קאמבק הירואי, וכפו הארכה לאחר 72:72 בתום הזמן החוקי. בהארכה, הצרפתים לחצו עוד קצת על הגז, קלעו מספר סלים גדולים כולל שלשה ענקית עם עבירה שסיימה מהלך של ארבע נקודות מצד ליאס קמארדין שסיים עם 23 נקודות את המשחק, והגמר הדרמטי הסתיים בתוצאה 79:89 לטובת הנבחרת בלבן, שסיימה טורניר מושלם.

נבחרת העתודה סיימה כאמור את הטורניר עם מדליית הכסף שהיא המדליה הרביעית לישראל בשבעת הטורנירים האחרונים לנבחרות עתודה, על אף שלא ניתן לה הרבה סיכוי בתחילתו, הצליחה להפתיע את אירופה כולה,כמעט לחולל סנסציית ענק מול הנבחרת היחידה שלא הפסידה לאורך כל הטורניר ולהוכיח כי לכדורסל הישראלי יש עתיד ורוד.

שחקני נבחרת ישראל בהתקפה
שחקני נבחרת ישראל בהתקפה | צילום: FIBA.COM

חמישיית נבחרת ישראל: נועם יעקב, רון ציפר, אריאל אייזיק, יובל לוין ודניאל וולף.

רבע ראשון: החבורה של אלעד חסין פתחה בבליץ בהנהגתו של נועם יעקב, ואילצה את הצרפתים לקחת פסק זמן מוקדם כשהתוצאה הראתה יתרון 8 לחבורה בכחול. הצרפתים התעשתו, אך שלשה גדולה החזירה את ישראל ליתרון שש נקודות כשנותרו שלוש דקות לסיום הרבע הראשון. הגנה מצוינת מצד דניאל גואטה ודני וולף, בנוסף להתקפה נהדרת נתנו יתרון 17:26 לישראל לאחר 10 דקות של כדורסל.

רבע שני: הצרפתים הראו ברבע השני של המשחק את היכולות שאפיינו אותם לאורך כל הטורניר - קלעו מעבר לקשת, שיחקו הגנה שמתבססת על הפיזיות והאתלטיות שלהם והצליחו לעלות ליתרון ראשון באמצע הרבע. עד לסיום המחצית הראשונה החבורה של אלעד חסין ניסתה למזער נזקים והצליחה לגרום ליתרון לעבור מצד לצד, והמחצית הסתיימה בתוצאה 44:47 לצרפתים.

שחקן נבחרת צרפת בהתקפה
שחקן נבחרת צרפת בהתקפה | צילום: FIBA.COM

רבע שלישי: החבורה בלבן המשיכה את המומנטום מסיום המחצית הראשונה, לחצה על הגז והצליחה להפוך את המשחק לחלוטין עד שהגיעה ליתרון דו ספרתי, אך לקראת סיום הרבע השלישי הנבחרת הישראלית הידקה את ההגנה, התאוששה התקפית והצליחה לצמצם את הפער עד ל-61:57 בלבד לאחר חצי שעה של כדורסל ורבע בו רדפו אחרי הצרפתים.

שחקן נבחרת צרפת בפעולה
שחקן נבחרת צרפת בפעולה | צילום: FIBA.COM

רבע רביעי: הנבחרת של אלעד חסין לא ויתרה, צמצמה את ההפרש, והגיע לשניות האחרונות כשהיא בשוויון מול הצרפתים שעוד קיבלו הזדמנות לנצח את המשחק אך החטיאו, וגמר אליפות אירופה לנבחרות עתודה הלך להארכה כשבתום הזמן החוקי התוצאה עמדה על 72:72.

רון ציפר ונועם יעקב מרוצים
רון ציפר ונועם יעקב מרוצים | צילום: FIBA.COM

הארכה: הצרפתים מצאו עוד דלק במיכל, הצליחו לקלוע שלשות גדולות ובהובלת ליאס קמארדין הצליחו להשתלט לחלוטין על המשחק ולנצח בסיום, 79:89 לנבחרת הטריקולור, שסיימה טורניר מושלם ללא הפסדים ועם התואר אלופת אירופה בכדורסל עד גיל 20.

שחקני נבחרת צרפת חוגגים את הניצחון
שחקני נבחרת צרפת חוגגים את הניצחון | צילום: FIBA.COM