בעקבות מעצר עריק: 38 נעצרו במחאת חרדים קיצוניים בירושלים

מאות מפגינים התאספו בצומת הרחובות יפו ושרי ישראל, וחסמו את צירי התנועה ואת תנועת הרכבת הקלה. בזמן ההפגנה לא התקיים שירות בין תחנת שער שכם לתחנה המרכזית

זמן צפייה: 02:43

מאות חרדים השתתפו היום (ראשון) במחאת הפלג הירושלמי בירושלים, בעקבות מעצר של בחור ישיבה עריק שלא התייצב לשירות בהוראת הפלג. המפגינים התאספו בצומת הרחובות יפו ושרי ישראל וחסמו את הכביש ואת תנועת הרכבת הקלה. בזמן ההפגנה לא התקיים שירות בין תחנת שער שכם לתחנה המרכזית. המשטרה עצרה 38 מפגינים. קצין משטרה נפצע מיידוי אבנים מצד המתפרעים.

כוחות הבטחון במחאת החרדים
כוחות הבטחון במחאת החרדים | צילום: חדשות 13

בית המשפט הצבאי ביפו האריך את מעצרו של העריק, גמליאל מהדני, עד ליום חמישי.

בחודש שעבר נערכה מחאה דומה בבירה, בהשתתפות עשרות חרדים מהפלג הירושלמי שמחו על מעצר של אברך עריק. המשתתפים חסמו את כביש בר אילן בשני הכיוונים, וכוחות משטרה הגיעו למקום. במקום התפתחו עימותים בין שוטרים למפגינים, ו-11 מהם נעצרו.

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-20200126-1654' autoplay='0' credit='צילום רחפן, חדשות נייעסטון' desc='כוחות הבטחון במחאת החרדים בירושלים' kid='1_90ib1ul4' duration='63'']

האברך, שבגין מעצרו הוחלט לקיים מחאה, לא הסדיר את דיחוי השירות בשל הוראה רבנית לא לקבל פטור. הוא נעצר במקרה על ידי משטרת הגבולות כשיצא למסע קברי צדיקים בפולין.

כוחות הבטחון במחאת החרדים
כוחות הבטחון במחאת החרדים | צילום: חדשות 13
כמה ימים לאחר מכן נערכה הפגנת חרדים בבני ברק, נגד הפעלת מערך התחבורה הציבורית בשבת בגוש דן. 16 מפגינים נעצרו במהלך שני ימי ההפגנות. מהמשטרה נמסר כי העצורים בהפגנות הפרו את הסדר הציבורי, ירדו לכביש ראשי במטרה לחסום אותו ותקפו שוטרים.