הקרב על יו"ר הוועד: בשוק מחנה יהודה נערכים לבחירות סוערות

הסוחרים מתכוננים לבחירות דמוקרטיות שיתקיימו לראשונה זה שמונה שנים. בין המתמודדים בעל דוכן ותיק, נציגת "הדור החדש" ואפילו מי שלא מחזיק בבסטה - ולכל אחד חזון שונה למוסד הירושלמי

זמן צפייה: 12:47

השבוע, לראשונה זה שמונה שנים, ייערכו בחירות דמוקרטיות ליו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה שבירושלים - והמתח כבר מראה את סימניו בקרב 600 סוחרי השוק. בין המתמודדים המובילים, טלי פרידמן, בת השכונה ופעילה בשוק זה 15 שנים. היא ידועה בעיקר בזכות המהפכה שחוללה בשוק בשני העשורים האחרונים - משוק שהיה מזוהה בעיקר עם דוכני פירות וירקות, הפך לשוק רבגוני, צבעוני עם מסעדות וסיורים קולינריים. פרידמן מכהנת בתפקיד לאחר שמונה על ידי ראש העיר, אבל עדיין לא נבחרה על ידי סוחרי השוק באופן רשמי.

מנגד, מתמודד גם יהודה אוחיון, סוחר בשוק ובעל דוכן כבר עשורים רבים, שרואה את עצמו כמתמודד הקלאסי לעמוד בראש הוועד. אוחיון טוען כי בקרב סוחרים רבים, פרידמן היא הבחירה הטבעית מכיוון ש "טלי סגרה לסוחרים את הרחוב ונתנה להם את האופציה לעשות מה שהם רוצים - המסעדות, הברים וכל הקולינריה ברחוב השקמה". לדבריו, פרידמן היא מקורבת לראש העיר משה ליאון, ובעצם הוא זה מחליט בשמה מה יהיה בשוק.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

התפשטות הקורונה בישראל: מניין המתים חצה את ה-1,000

בלעדי: השיחה למשטרה – שעות לפני התמוטטות הצעיר במסיבת הטבע

סופ"ש לוהט: מאות נזקקו לטיפול; גל החום – עד ליום חמישי

שוק מחנה יהודה ביום
שוק מחנה יהודה ביום | צילום: חדשות 13

כאמור, אוחיון חושב שפרידמן לא מחפשת את טובת השוק. הוא חושש כי במידה ותיבחר, ראש העיר יקבע את הלך הרוח של השוק במקום הסוחרים. "היא עדיין לא חיה את השוק. היא לא שומעת את המצוקות", אמר אוחיון. בתגובה לטענותיו, פרידמן טענה: "מאוד קל להגיד שאני מתנהלת רק יחד עם ראש העיר, אבל אני בעיקר מתנהלת עם הגורמים הרלוונטיים בעיריית ירושלים מכיוון שיש לזה כוח מאוד גדול". היא הביאה כדוגמה את ביטולי הקנסות שהשיגה עבור הסוחרים שפתחו את תריסי הדוכנים שלהם בניגוד להנחיות משרד הבריאות בתקופת הקורונה.

בנוסף, ישנם עוד שני מועמדים לתפקיד - מאיר כהן, שכלל לא מחזיק בדוכן בשוק כיום, וחי אהרון. עם זאת, הקרב האמיתי הוא בעיקר בין שני המועמדים הבולטים - טלי פרידמן ויהודה אוחיון, שרוצים לראות שינויים בשוק - אך כל אחד בדרך שלו. על רקע זה, ביום שלישי הקרוב ילכו 600 סוחרים אל הקלפי כדי להשפיע ככל שיוכלו גם על עתיד פרנסתם וגם על הפנינה שהופקדה בידיהם - שוק מחנה יהודה.