"הבת זונה מפריעה": מטפלת מי-ם הוקלטה מקללת פעוטות • האזינו

ההורים נחשפו להקלטות שבהן הגננת גערה ודיברה בשפה גסה כלפי הילדים, והחליטו להוציא אותם מהגן. חלק מהילדים הגיעו לטיפולה לאחר מעצרה של כוכבית היצ'קלמז, החשודה אף היא בהתעללות בתינוקות

זמן צפייה: 03:13

הורים לפעוטות בגן בדרום ירושלים נחשפו להקלטות מהגן, ונדהמו לגלות כי המטפלת מקללת את הפעוטות וגוערת בהם, ואף מאיימת בעונשים ובמניעת אוכל. באחת ההקלטות נשמעת המטפלת אומרת לעובדת אחרת: "היא מפריעה לי הבת זונה הזאת, אני אפרק אותה עכשיו". היום (רביעי) פתחה המשטרה חקירה בעניינה.

"איפה הגרביים שלך? אני לא אביא לך לאכול אם אתה לא עוזר לי עם הגרביים", נשמעת המטפלת מאיימת על אחד הילדים, ברקע בכיים. "השתגעתי כבר, תן לי לאכול כוס אמק. עכשיו אכלתם, תעזבו אותי כבר. די, התעייפתי, קיבינימט".

עוד בחדשות 13:

החשד להתעללות בגן בי-ם: המשטרה ממליצה להגיש אישום נגד המטפלת

דוח: עלייה של 8% בדיווחים על פגיעה בקטינים בשנה שעברה

"הטיחה לרצפה": הסייעת בגן של כרמל מעודה מואשמת שתקפה 5 ילדים

ילדים משחקים בגן
ילדים משחקים בגן | צילום: חדשות 13

לאחר שנחשפו להקלטות, התעמתו ההורים עם המטפלת והודיעו לה כי ילדיהם לא ישובו לגן. בתחילה הכחישה את ההתבטאויות, בהמשך הבטיחה כי התנהגות זאת לא תחזור על עצמה, ולבסוף הודיעה כי תחזיר להורים את הכסף ששילמו על השהות בגן.

ההורים מעידים כי לאחרונה חל שינוי בהתנהגות ילדיהם, מה שעורר את חשדם. "זה להתמודד עם ילד שיש לו סיוטים בלילה", סיפרה אחת האימהות. "וכשאמא אומרת לו שהיא כועסת עליו הוא הולך לצד ומרביץ לעצמו בראש".

הסיטואציה הקשה שאליה נקלעו ההורים אינה חדשה לחלקם: כמה מהילדים בגן הועברו אליו לאחר מעצרה של חשודה נוספת בהתעללות בעיר – כוכבית היצ'קלמז, שנעצרה הקיץ. "הייתה אימא אחת שברחה מגן של מתעללת אחרת, והייתה בטוחה שהגיעה למקום בטוח".

כוכבית היצקלמז בבית המשפט
כוכבית היצקלמז בבית המשפט | צילום: חדשות 13

חלה עלייה של 8% בדיווחים על התעללות בקטינים בשנת 2018 - כך עולה מהדוח השנתי של משרד העבודה והרווחה והשירותים החברתיים שפורסם לפני כשבועיים. לפי הנתונים, בשנה שעברה התקבלו 50,976 דיווחים על התעללות בקרב ילדים ונוער. זאת, לעומת 47,447 בשנת 2017. המידע מבוסס על דיווחים שהתקבלו אצל עובדים ועובדות סוציאליים לפי חוק הנוער, במסגרת חוק ההגנה על קטינים וחסרי ישע.

עוד עולה מהדוח כי יותר מ-70% מהמקרים המדווחים נעשים על ידי בן משפחה, ורבע מהדיווחים עוסקים בפגיעה פיזית. הסיבה המובילה לפנייה לעובדים והעובדות הסוציאליים, על פי הדוח, היא הזנחה. בנושא זה התקבלו כ-14 אלף תלונות, המהוות כ-30% מהדיווחים. אחריה נמצאת התעללות פיזית עם 24.8% מהתלונות, התעללות מינית עם 5,461  מקרים ואחרונה ברשימת הסיבות לדיווח - התעללות רגשית, עם 7.3%.

כ-53% מהמקרים היו בפגיעה בבנים, לעומת 46.9% בבנות, כך עולה מהדוח. הדוח מתייחס גם להשוואה בין מחוזות, כשמספר הדיווחים הגבוה ביותר היה במחוז ירושלים, עם 32.2% מכלל הפניות. לאחר מכן, המרכז עם 27.5%, 26.9% בצפון ואחוז הדיווחים הנמוך ביותר, שעמד על 22.4%.