הארוך בישראל: גשר תלוי חדש נפתח בירושלים

הגשר, שאורכו 202 מטרים, מחבר בין גיא בן הינום להר ציון - והיום הוא נפתח לציבור הרחב. הפרויקט מומן על ידי מספר גורמים ממשלתיים ופרטיים והוא צפוי להוות אטרקציה תיירותית: "לעודד הגעת תיירים מכל העולם לירושלים"

זמן צפייה: 00:22

גשר תלוי חדש נחנך היום (ראשון) בירושלים, בין גיא בן הינום והר ציון. הגשר, שאורכו 202 מטרים, הוא כעת הגשר התלוי הארוך בישראל. האטרקצייה התיירותית צפויה להיות פתוחה בכל יום בין השעות 6:00-22:00 והיא מיועדת להולכי רגל בלבד.

הגשר נמצא בסמוך לחווה החקלאית בגיא בן הינום שמקיימת פעילויות חקלאיות קדומות: מסיק זיתים, הכנת יין ורדיית דבש, ובסמוך לגן לאומי עיר דוד, מתחם האוטואוכל שפעיל עד סוף אוגוסט, מתחם התחנה ובריכת הסולטן.

הפרויקט הוקם במימון משרד ירושלים ומסורת ישראל, משרד התיירות ועיריית ירושלים ובוצע על ידי הרשות לפיתוח ירושלים וחברת מוריה. היום, בטקס הפתיחה של הגשר, אמר השר לענייני ירושלים ומורשת מאיר פורוש: "הגשר התלוי החדש מספק חוויה תיירותיות ייחודית, ואפשר לקבל ממנה תצפית על חלקיה השונים של העיר. זהו עוד פרויקט, מיני רבים, שאנחנו מובילים עם שותפים, לעודד הגעת תיירים מכל העולם לירושלים".

Whatsapp Image 2023 07 30 At 1
הגשר התלוי הארוך בארץ, בירושלים | צילום: אליהו ינאי
Whatsapp Image 2023 07 30 At 1
צילום: אליהו ינאי

ראש העיר ירושלים משה לאון הוסיף: "הגשר התלוי הוא תוספת לתיירות בעיר. ירושלים כעיר המובילה בישראל משדרגת את אתרי התיירות שלה באופן קבוע ומשקיעה מיליונים בפיתוח תיירות הפנים והחוץ בעיר. אני מזמין את כולם להגיע ולבקר בירושלים".

גם מנכ"ל עיריית ירושלים, איציק לארי, התייחס לפתיחת הגשר ואמר: "ירושלים ממשיכה להתחדש. כל מי שמכיר את ירושלים יראה שהגשר התלוי מעל גיא בן הינום הוא תוספת מדהימה לתיירות. אנחנו משקיעים רבות בפיתוח התיירות והחופש הגדול זו הזדמנות מצוינת למשפחות להגיע לירושלים. אני מזמין את כולם לבקר באתרים שרק עיר הבירה יכולה להציע".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2307301634' autoplay='0' credit='' desc='מנכ"ל העירייה מברך על הגשר ' poster='' kid='1_dj9qinsr' duration='30']

לשם השוואה, הגשר התלוי בירושלים שאורכו הוא 202 מטרים כאמור, ארוך ב-102 מטרים מהגשר התלוי בבנחל הבשור שבנגב וארוך ב-132 מטרים מהגשר התלוי שבנשר הסמוכה לחיפה.