סיום המסע: ישראל הפסידה 1:0 לאורוגוואי בחצי גמר המונדיאליטו

נבחרת ישראל בכדורגל עד גיל 20 נחלה הפסד מאכזב מול היריבה הדרום אמריקנית, והודחה מאליפות העולם בסיום קמפיין היסטורי. אדרסון דוארטה העלה את אורגוואי ליתרון בדקה ה-61 וקבע את תוצאת המשחק. ישראל תתמודד על המקום השלישי במשחק מול המפסידה בחצי הגמר בין איטליה ודרום קוריאה

זמן צפייה: 01:54

סיומו של המסע החלומי: נבחרת ישראל בכדורגל עד גיל 20 נחלה הערב (חמישי) הפסד 1:0 לנבחרת אורוגוואי בחצי גמר המוניאליטו, והודחה מהטורניר. שחקניו של אופיר חיים הצליחו להדהים את עולם הכדורגל פעם אחר פעם ולהגיע עד למעמד 4 האחרונות, מרחק ניצחון אחד מהגמר הגדול של אליפות העולם בארגנטינה, אך בדקה ה-61 אורוגוואי הצליחה לעלות ליתרון בסיומה של התקפה מתפרצת, לאחר שאדרסון דוארטה כבש מקרוב, וקבע את תוצאת המשחק. למרות ההפסד, ישראל תתמודד במשחק על המקום שלישי מול המפסידה בחצי הגמר בין איטליה ודרום קוריאה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח זמן קצר לאחר המשחק עם המאמן אופיר חיים, בירך אותו על ההישג הנפלא של הנבחרת בטורניר, והזמין אותו ואת השחקנים לביקור במשרד ראש הממשלה. חיים השיב ואמר כי "רצינו עוד צעד אחד, אבל אנחנו גאים ושמחים".

יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון אמר: "דווקא הלילה כולנו בכדורגל הישראלי גאים, באופיר חיים, בצוות ובעיקר בשחקנים. עשיתם דרך ארוכה מאז הקיץ הקודם ועד היום. הפתעתם את אירופה, הדהמתם את העולם, ואנחנו בטוחים שתמשיכו את הדרך גם בכדורגל הישראלי בעונת המשחקים הקרובה. בשבילנו אתם אלופי העולם".

ישראל נגד אורוגוואי
ישראל נגד אורוגוואי | צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל

אל המעמד המרשים הגיעה הנבחרת אחרי ניצחון דרמטי על יפן בשלב הבתים עם שער ניצחון בתוספת הזמן, ניצחון דחוק 0:1 על אלופת אסיה אוזבקיסטן בשמינית הגמר, וניצחון ענק נוסף - 2:3 על ברזיל, שהייתה הפייבוריטית לזכייה, אחרי קרב בן 120 דקות.

היריבה מאורוגוואי הייתה הנבחרת השלישית מדרום אמריקה שפגשה את ישראל בטורניר, אחרי קולומביה שניצחה את השחקנים בכחול לבן, וכאמור אחרי ברזיל. בבית המוקדם שיחקה אורוגוואי מול אנגליה, תוניסיה ועיראק, וסיימה במקום השני אחרי שני ניצחונות והפסד. בשמינית הגמר הדיחה אורוגוואי את גמביה עם ניצחון 0:1 קטן, וברבע גברה על ארצות הברית עם 0:2 מרשים.

הרכב נבחרת ישראל: תומר צרפתי, עיליי פיינגולד, סתיו למקין, אור ישראלוב, רוי רביבו, איליי מדמון, אל-ים קנצפולסקי, תאי עבד, חמזה שיבלי, ענאן חלאילי ודור תורג’מן.