נקבע מותו של גבר בן 70 מנתניה שנחנק בעת שאכל סופגנייה

מבית החולים לניאדו נמסר כי "לאחר מאמצי הצוות הרפואי והסיעודי, המטופל נפטר אתמול בשעות הלילה המאוחרות". אחיו סיפר: "הוא לא היה כ"כ בריא כבר שנים. טיפלו בו מאוד יפה בבית אבות"

זמן צפייה: 02:45

גבר כבן 70 שנחנק בעת שאכל סופגנייה אמש (שני) בביתו בנתניה מת בבית החולים לניאדו. מהמרכז הרפואי נמסר: "אנו מצטערים להודיע כי למרות מאמצי הצוות הרפואי והסיעודי, המטופל נפטר אתמול בשעות הלילה המאוחרות. אנו משתתפים בצער המשפחה".

אפי, אחיו של הגבר שנפטר, סיפר: "הוא אכל סופגניה ונחנק, זה הכל. הוא היה בן 70, הוא לא היה כ"כ בריא כבר שנים. טיפלו בו מאוד יפה בבית אבות, וכמו ששמעתי הוא אכל סופגניה, הוא כנראה לא השתמש בשיניים שלו, ניסה לבלוע וזהו, זה יכול לקרות. אין מה לעשות, מקבלים גם את הטוב וגם את הרע. הם טיפלו בו ממש יפה שם בבית האבות, רק בשישי שתינו קפה יחד".

נזכיר כי לביתו של הגבר הגיעו חובשים ופראמדיקים של מד"א ופינו אותו לבית החולים לניאדו תוך כדי פעולות החייאה במצב קשה ולא יציב. סגן מנהל מרחב שרון במד"א רפי שבע וחובשי רפואת חירום במד"א אליהו רוזנברג ויהודה זילברמן שהגיעו ראשונים למקום סיפרו: "ראינו את הגבר שכוב על הרצפה ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות. תוך כדי הטיפול הרפואי חילצנו מגרונו בעזרת ציוד רפואי מיוחד את חתיכות הבצק. ופינינו אותו תוך כדי המשך פעולות ההחייאה לבית החולים כשהוא במצב קשה ולא יציב".

עוד הזכירו במגן דוד אדום כי בצק הסופגנייה עלול להיות מסוכן לתינוקות, ילדים, קשישים ולאנשים הסובלים מבעיות בליעה. יש לחתוך את הסופגנייה לחתיכות קטנות, ולהשגיח בזמן האכילה.

במקרה נוסף שהתרחש אמש הוזנק צוות מד"א לטפל בגבר בן 61 באופקים, שגם הוא נחנק תוך כדי אכילת סופגנייה בביתו. הוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע תוך כדי פעולות החייאה כשהוא מורדם ומונשם ומצבו מוגדר קשה.