"ממלא בגאווה": המתנדבים שעוזבים הכול - כדי לחלץ אתכם מהפקק

כמעט מאה אזרחים חברים ביחידה לפינוי צירים, וברגע שמתקבל דיווח במכשיר הקשר - הם ממהרים לסייע בפינוי תאונות, משאיות שהתהפכו או רכבים שנתקעו. "אנשים מאוד מיוחדים" • סיפור ישראלי

זמן צפייה: 06:09

כמעט מאה אזרחים, מאילת ועד רמת הגולן, מתנדבים ביחידה לפינוי צירים. בין אם הם באמצע יום עבודה, ישיבה חשובה, או בזמן איכות עם המשפחה בבית - ברגע שנשמע דיווח בקשר הם עוזבים הכול, מפעילים צ'קלקה ומפלסים את דרכם לשחרר את הפקק. זאת יכולה להיות משאית שהתהפכה, אוטובוס שעבר תאונה או נהגים שפשוט נתקעו ותוקעים איתם את כל הכביש.

צפריר כץ מרמלה, למשל, הוא אדם עסוק - מנכ"ל ובעלים של חברה לכלי עבודה, מנהל עובדים ואחראי על הכספים - עד שמכשיר הקשר מאותת שצריכים אותו בכביש. על האופן שבו החליט להתנדב ביחידה סיפר כץ: "ישבתי ליד חבר שהיה חבר ביחידה, נסענו בג'יפ והוא נקרא לתאונה. הגענו תוך תשע דקות והבנתי שאם המתנדב היה מגיע ארבע דקות קודם – היו מצילים נפש".

עוד בחדשות 13:

החיוך מאיסטנבול: כך הפכה טורקיה ליעד פופולרי לציפוי שיניים

חשד לפשע שנאה בניו יורק: צעיר נדקר בדרך לבית כנסת; מצבו קשה

השריפות באוסטרליה: זיהתה קואלה עולה באש – והצילה אותה • צפו

Bmwizn
משה כרובי, מתנדב ביחידה לפינוי צירים

כשמדובר בהתנדבות שמשתלטת על שעות כה רבות, גם בערב חג או באמצע הלילה, גם בנות הזוג והילדים חיים את זה. נעמה אפרתי, שבעלה אבי מתנדב ביחידה, סיפרה כי "כשקוראים לו ואנחנו באמצע משהו - הוא פתאום נעלם. אצלו להתנדב זה כאילו חלק מחובה. לא נצליח לשנות אותו". אבי הוסיף: "לשמוע ברדיו אחר כך שהתאונה פונתה והכביש נפתח ואנשים יכולים להמשיך במשימות שלהם – זה נותן גאווה".

עומסי התנועה, הנוצרים בין היתר בגלל רכבים בשוליים או תאונות דרכים, גורמים למשק לאבד עשרות מילארדי שקלים בכל שנה, ולכן, החיסכון בזמן ובשימוש ביחידת מתנדבים שווה הרבה כסף. "אי אפשר להגיע לרמת פריסה כמו שלנו באמצעות שוטרים. זמני התגובה שלנו הם חוד החנית פה", הסביר משה כרובי, מתנדב ביחידה, שביום יום נותן שירותים לחברת אינטל. "זה סוג של אנשים מאוד מיוחדים במדינה שלנו, שרואים את הצורך ונותנים למשטרה את הסיוע המלא עם רכבם הפרטי", הסביר סנ"צ שלי שאול, ראש ענף המבצעים באגף התנועה.