המהומות הקטלניות בקזחסטן: ישראלי בן 22 נהרג מירי באלמטי

משרד החוץ עדכן כי לבן קוג'יאשוילי, אזרח ישראלי שהתגורר בקזחסטן, נורה למוות במסגרת המהומות האלימות שפרצו במדינה בתחילת השנה על רקע מחירי הדלק. במקביל, נעשים מאמצים להביא את גופתו לקבורה בישראל. בן דודו של לבן: "הוא למד רפואת שיניים, לא היה לו קשר להפגנות"

לבן קוג'יאשוילי, ישראלי בן 22 שנהרג בקזחסטן
לבן קוג'יאשוילי, ישראלי בן 22 שנהרג בקזחסטן | צילום: באדיבות המשפחה

לבן קוג'יאשוילי, ישראלי בן 22 שהתגורר בקזחסטן, נורה אתמול למוות בעיר אלמטי במסגרת המהומות האלימות שפרצו במדינה בתחילת החודש על רקע הזינוק במחירי הדלק - כך עדכן היום (שבת) משרד החוץ הישראלי. כעת נעשים מאמצים להביא את גופתו לקבורה בישראל.

לפי הערכות, קוג'יאשוילי נהג ברכבו יחד עם שני חברים מקומיים נוספים כאשר בשלב כלשהו הוא נקלע לצרור כדורים שנורה לעברו. ככל הנראה כדור אחד פגע בראשו של הישראלי וכדור נוסף בבטנו. חבריו שישבו ברכב נפצעו. קוג'יאשוילי היה נשוי לאישה מקומית ואב לבן 8 חודשים, הותיר אחריו זוג הורים, אח ואחות.

כוחות ביטחון בקזחסטן על רקע המהומות האלימות
כוחות ביטחון בקזחסטן על רקע המהומות האלימות | צילום: רויטרס

גבריאל בן משה, בן דודו של לבן, סיפר בשיחה עם חדשות 13: "אתמול בלילה הודיעו לנו שזה קרה, אמרו לנו שהוא נורה. עדיין אין יותר מדי פרטים על המקרה כי שירותי התקשורת נפלו, אין אינטרנט, מאוד קשה להבין מה קורה כרגע". עוד הוסיף לומר בן דודו: "לבן למד שם רפואת שיניים, אין לו שום קשר לעימותים האלו".

אלי נכט, סגן ראש עיירית אשדוד וחבר של המשפחה, שוחח גם הוא עם חדשות 13 ואמר כי "בגלל שהמשטר בקזחסטן הפיל את קווי התקשורת, רק אחרי חצות הצלחנו ליצור קשר באמצעות טלפון לוויני. כרגע אנחנו מחכים לאישור מהרשויות בקזחסטן לנחות שם ולהביא את הגופה. ההורים זיהו היום את הגופה של בנם. בשום פנים ואופן הוא לא היה קשור לעימותים. כנראה חשבו שהם מפרים את העוצר שהוטל במדינה".

לבן קוג'יאשווילי עם אשתו
לבן קוג'יאשווילי עם אשתו | צילום: באדיבות המשפחה

כזכור, משרד החוץ הישראלי פרסם ביום חמישי החארון אזהרת מסע למבקרים בקזחסטן, "לאור המהומות הקשות המתרחשות בימים האחרונים וההכרזה על מצב חירום במדינה". במסגרת האזהרה, משרד החוץ קרא לאזרחים ישראלים השוקלים להגיע לקזחסטן לנקוט משנה זהירות ולהימנע מביקורים לא חיוניים במדינה.

אמש, בנאום שנשא נשיא קזחסטן, קאסים ג'ומאט-טוקייב בעקבות המחאה שהתפשטה ברחבי המדינה, אמר כי נתן באופן אישי הוראה לכוחות הביטחון ולצבא לפתוח באש נגד מפגינים שהוא כינה "שודדים ומחבלים". טוקייב אמר כי כוח קטלני ללא אזהרה ימשיך לשמש נגד מפגינים אלימים, והאשים את "כלי התקשורת החופשיים" בסיוע לתסיסה בקרב המפגינים.

עימותים בקזחסטן
עימותים בקזחסטן | צילום: רויטרס

לפי הרשויות במדינה, עד כה נהרגו עשרות מפגינים בעימותים, וכן 18 אנשי משטרה וכוחות הביטחון. לפני נתוני משרד הפנים במדינה, יותר מ-3,200 בני אדם נעצרו. כמו כן, רוסיה שלחה חיילים לקזחסטן לבקשת הנשיא לסיוע בדיכוי המחאות.