זוג הישראלים שנעצר בטורקיה יובא בפני שופט, הערכה: יגורשו מהמדינה

מורדי ונטלי אוקנין, זוג נהגי אוטובוס כבני 40, נעצרו בעת שצילמו את ארמונו של נשיא טורקיה ארדואן. אחותה של נטלי: "אעשה את הכל כדי שאחותי תחזור ארצה"

זמן צפייה: 00:19

תמונה אחת שהפכה לסיוט: בני הזוג מורדי ונטלי אוקנין, נהגי אוטובוס כבני 40 ממודיעין, נעצרו השבוע בטורקיה ככל הנראה בגלל שצילמו את ארמונו של ארדואן במהלך חופשתם באיסטנבול.

הזוג הישראלי צפוי להיות מובא בפני שופט, כשהערכה היא שהשניים יגורשו מהמדינה. אחותה של נטלי אמרה ל"רשת 13": "מיום שלישי אין לנו מידע, שום דבר. אני אעשה את הכל כדי שאחותי תחזור ארצה".

אתי אוקנין, אחותה של נטלי שנעצרה בטורקיה
אתי אוקנין, אחותה של נטלי שנעצרה בטורקיה

כזכור, הזוג צילם תמונה על רקע אחד מבתיו הפרטיים של ארדואן, ושלח זאת בקבוצת וואטסאפ של המשפחה. שירז בן הרוש, בתה של נטלי, העידה: "ברביעי בבוקר שמתי לב שאין שום הודעה מאמא, וכבר הרגשתי שמשהו חריג. לא חשבתי לרגע שמדובר במשהו מהסוג הזה, אז התקשרתי אליה - והיא לא ענתה. התקשרתי לבעלה - אבל הוא גם לא עונה".

כבר יומיים שהקשר עם הזוג מנותק, ואיש מבני המשפחה לא שמע מהם או קיבל כל עדכון על מצבם. מבני המשפחה נמסר: "אנחנו מרגישים פה אמנם כמו בחמ"ל, אבל אפשר להגיד שזה כבר ממש כמו באבל. אנחנו מרגישים שתכף דופקים לנו על הדלת ומבשרים לנו את הבשורה. לא ייתכן שאנחנו נקבל את המידע מהתקשורת ומגורמים אחרים, ולא ממשרד החוץ".

הישראלים שעצורים בטורקיה
הישראלים שעצורים בטורקיה

לאחר שלא שמעו מהזוג - הגישו בני המשפחה תלונה על היעדרותם. במשרד החוץ מודעים כעת לסיפור ומטפלים בו, כשהחשש הגדול בקרב בני המשפחה הוא שהטורקים מנסים להשתמש במעצרם לצורך מיקוח פוליטי מול ישראל.

בביתם של הזוג נשאר בנם הקטן, בן החמש, שלא מפסיק לשאול ולחפש את הוריו. מחר, כאמור, יובאו בני הזוג בפני שופט מקומי, כשעדיין לא ברור מהו סעיף החשד נגדם - וייתכן שהסיפור הזה יימשך עוד זמן רב.