מוקדמות יורו 2020: ישראל הפסידה 1:0 למקדוניה הצפונית

הנבחרת סיימה את הקמפיין במקום החמישי בבית אחרי הפסד נוסף, משער של המקדונים לקראת סיום המחצית הראשונה; ביום שישי ייקבע מי תהיה היריבה בחצי גמר הפלייאוף

ערן זהבי בהפסד ישראל לפולין
ערן זהבי | צילום: רויטרס

קמפיין מוקדמות יורו 2020 הסתיים אמש (שלישי) בצורה מאכזבת עבור נבחרת ישראל שהפסידה בחוץ 1:0 מול מקדוניה הצפונית וסיימה את הקמפיין במקום החמישי בבית.

המאמן אנדי הרצוג עשה מספר שינויים בהרכב ופתח לראשונה עם סאן מנחם ועילאי אלמקייס, בתקווה שאולי אחד מהם יביא את השינוי. אחרי פתיחה בשליטתם של המקדונים, המשחק התאזן ובדקה ה-15' הגיעה ישראל להזדמנות ראשונה, כשזהבי שלח את הכדור אל אלי דסה שמול השער בעט היישר לגופו של השוער והשיג קרן. בדקה ה-37', כדור חופשי לזכות המארחת, בארדי סובב את הכדור חזק אל המשקוף, למזלה של הנבחרת הישראלית.

ערן זהבי
ערן זהבי | צילום: חדשות עשר

ככל שהזמן עבר, המקדונים המשיכו ללחוץ ורגע לפני הירידה להפסקה, בתוספת הזמן, כדור קרן לזכות המקדונים הגיע לבובאן ניקולוב, שבעט והעלה את נבחרתו ליתרון 1:0 בסיום המחצית הראשונה. בפתיחת המחצית השנייה הלחץ של המקדונים נמשך, ואילץ את ישראל ללכת אחורה ולצאת להתקפות מתפרצות מדי פעם. עד לסיום המשחק, שתי הקבוצות לא הרבו לתקוף והמשחק התנהל בעיקר במרכז המגרש.

ערן זהבי שהיה קרוב להשיג את תואר מלך שערי המוקדמות, הסתפק במקום השני ביחד עם כריסטיאנו רונאלדו עם 11 כיבושים. מי שמקדים אותם הוא הארי קיין מנבחרת אנגליה, עם 12 שערים.

הנבחרת הצליחה בסופו של דבר לעלות שלב, הודות לשיטה החדשה של אופ"א, ולמרות קמפיין לא מוצלח היא תשתתף בפלייאוף. ביום שישי הקרוב תערך ההגרלה שתקבע מול מי ישראל תשחק בחצי הגמר ובאיזה דרג היא תשובץ.