עשו היסטוריה: נבחרת ישראל סיימה את המונדיאליטו במקום ה-3

אחרי ההפסד לאורוגוואי בחצי הגמר, המסע החלומי של נבחרת הנוער בניצוחו של המאמן אופיר חיים הגיע לסיומו עם ניצחון 1:3 על דרום קוריאה במשחק על מקומות 4-3, משערים של רן בנימין, עומר סניור וענאן חלאילי

זמן צפייה: 02:30

תם מסע הקסם: נבחרת ישראל בכדורגל עד גיל 20 סיימה הערב (ראשון) במקום ה-3 במונדאליטו, אחרי ניצחון 1:3 על דרום קוריאה במשחק על מקומות 4-3. רן בנימין העלה את הנבחרת הישראלית ליתרון 0:1 בדקה ה-19, אך  לי סונג וון הקוריאני השווה כעבור חמש דקות. בדקה ה-76 העלה שחקן הפועל תל אביב עומר סניור את ישראל שוב ליתרון - ובדקה ה-85 קבע ענאן חלאילי ממכבי חיפה את תוצאת המשחק.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ מסר: "לעשות היסטוריה בטורניר היסטורי זה בהחלט דבר שמעיד עד כמה גדולה ונדירה הנבחרת הזאת. המקום השלישי ומדליית הארד הם פרס ראוי וזיכרון שלא יישכח. התברכנו בנבחרת מלאה בכישרון, גאה, בעלת חוסן מנטאלי, עוצמתית, מאומנת לעילא ומאוחדת. נבחרת שבה לכל אחד יש מקום בהרכב ואף חיסרון או רעשי רקע לא יכניעו אותה. נבחרת שרבים משחקניה יפארו בעתיד הקרוב את נבחרות ישראל והכדורגל הישראלי".

נשיא המדינה יצחק הרצוג בירך את שחקני הנבחרת בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו: "כל הכבוד לנבחרת ישראל בכדורגל לנוער על הישג היסטורי - מקום שלישי בגביע העולם! אתם מסיימים מסע מופלא ומרגש במונדיאליטו וכולנו גאים בכם".

שחקני נבחרת הנוער של ישראל במשחק על המקום ה-3 במונדאליטו
שחקני נבחרת הנוער של ישראל במשחק על המקום ה-3 במונדאליטו | צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל

כזכור, ביום חמישי הפסידה הנבחרת 1:0 לאורוגוואי בחצי הגמר, משער של אדרסון דוארטה בדקה ה-61 של המשחק. אל המעמד המרשים הגיעה הנבחרת בהדרכתו של המאמן אופיר חיים אחרי ניצחון דרמטי על יפן בשלב הבתים עם שער ניצחון בתוספת הזמן, ניצחון דחוק 0:1 על אלופת אסיה אוזבקיסטן בשמינית הגמר, וניצחון ענק נוסף - 2:3 על ברזיל, שהייתה הפייבוריטית לזכייה, אחרי קרב בן 120 דקות.