צעדות נגד בנייה פלסטינית ביו"ש: "נעצור את ההשתלטות ברגליים"

מארגני המחאה מתכננים להוציא את הצועדים מ-14 מוקדים שונים שיעברו, בין היתר, סמוך לכפרים פלסטיניים - מה שעלול להוביל לחיכוך אלים בין הצדדים. צה"ל והמשטרה יאבטחו את האירוע

פדואל ובית אריה - שתי התנחלויות ישראליות ביהודה ושומרון
שטחי יהודה ושומרון. תמונת ארכיון | צילום: Shutterstock

ביום שני הבא יתקיימו 14 צעדות בנקודות שונות ביהודה ושומרון, זאת כמחאה נגד בנייה פלסטינית על אדמות שנמצאות בשליטה ישראלית בשטח C. האירוע המתוח, שייערך פחות משבוע לאחר מצעד הדגלים שהכניס את מערכת הביטחון לכוננות שיא, תואם ויאובטח על ידי צה"ל והמשטרה.

מבחינת המארגנים, 14 הצעדות הן רק השלב הראשון של המחאה, ובהמשך "יתבצעו פעולות נוספות על מנת לעצור את ההשתלטות", כך לדבריהם, "של הבנייה הבלתי חוקית של הפלסטינים על אדמות המדינה". בשיחה עם חדשות 13, הם טענו כי "לציבור נמאס לראות כיצד המכונה המשומנת של הרש"פ נוגסת בשטחי יו"ש. נעצור את ההשתלטות ברגליים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

איש דת מוסלמי מלוד נעצר בחשד שהסית לאלימות ופגיעה בשוטרים

גנץ לנתניהו: "פעל להעברת חוק איחוד המשפחות"

רה"מ שוחח עם קנצלרית גרמניה: "הציג לה את הרוח החדשה בישראל"

באירוע, יקראו המשתתפים לראש הממשלה נפתלי בנט ולשרים החדשים "שלא להפקיר את השטח להשתלטות הרשות הפלסטינית". אחת מהצעדות תתקיים בדרום הר חברון, אחרת בצפון בקעת הירדן - ואחרות יעברו סמוך לכפרים פלסטיניים, מה שעלול להוביל לחיכוך אלים בין הצדדים. בשל כך, כאמור, במערכת הביטחון נערכים לאבטח את האירוע.