אוחנה לצד ראש הכנסייה הקתולית בישראל: "נשמור על חופש הדת"

לאחר תחקיר חדשות 13, שחשף את היחס המשפיל שחווים כמרים ונוצרים בירושלים, יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה נפגש עם פיירבטיסטה פיצבאלה, הפטריארך הלטיני בבירה, ואמר כי "מדינת ישראל קמה על ערכי חופש הדת והפולחן לכל אזרחיה"

אמיר אוחנה והפטריארך פיצבאלה
אמיר אוחנה והפטריארך פיצבאלה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה נפגש היום (שלישי) בירושלים עם הפטריארך הלטיני בבירה, פיירבטיסטה פיצבאלה, ראש הכנסייה הקתולית בישראל, ואמר: "מדינת ישראל קמה על ערכי חופש הדת והפולחן לכל אזרחיה ואנו נוודא כי אלו ממשיכים להישמר".

במהלך הביקור אמר אוחנה לפטריארך פיצבאלה כי "אנו מציינים 30 שנים לכינון יחסים דיפלומטיים בין הוותיקן למדינת ישראל ואנו גאים מאוד בהיותה של ישראל מדינה שפתוחה לדתות אחרות ובפרט לנצרות. ישראל היא המקום היחיד במזרח התיכון בו הקהילה הנוצרית גדלה פורחת".

אמיר אוחנה והפטריארך פיצבאלה
אמיר אוחנה והפטריארך פיצבאלה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בנוסף, יו"ר הכנסת אוחנה גינה את גילויי האלימות כנגד אנשי דת ואזרחים נוצרים בתקופה האחרונה ברחבי הארץ ובירושלים בפרט, כפי שנחשפה השבוע בתחקיר חדשות 13, והוסיף: "זה לא דבר שאנחנו מוכנים לקבל אותו, לא ככנסת ולא כמדינה. אנחנו רוצים שתרגישו פה בטוחים וחופשיים. מקרים כאלו הם בבחינת פגיעה במדינת ישראל, שקמה על ערכי חופש הדת והפולחן לכל אזרחיה. אנו נוודא כי אלו ממשיכים להישמר".