חקירת מחדל הבריחה: הסוהרים לא ידעו שחלק מהאסירים עברו תא

מהחקירה עלה כי ספירת האסירים הייתה לא נכונה בנוסף לאי ידיעת הסוהרים על מעבר זכריא זביידי לתא אחר. בעוד מפקד הכלא יזומן לחקירה, נציבת השב"ס אינה מתכוונת להתפטר • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:36

הסוהרים בבית הכלא גלבוע לא ידעו כי חלק מהאסירים וביניהם זכריא זביידי עברו תא, כך פורסם לראשונה הערב (רביעי) בחדשות 13. מחקירה ראשונית של האירוע עלה כי בשל כך ספירת האסירים התעכבה ולא הייתה נכונה. נושא נוסף שעלה בחקירות הוא כיצד במשמרת לילית יש רק סוהרת אחת במגדל התצפית.

במקביל, נציבת שירות בתי הסוהר קטי פרי לא מתכוונת להתפטר מתפקידה למרות האירועים האחרונים. בסביבתה של פרי אומרים כי מדובר בתקלת הזנחה של שנים ברמת מפקד הכלא ואין מדובר באחריות אישית שלה. ממחר לחקירה תתווסף יחידת החקירות הבינלאומיות של להב 433. עם כניסתם לחקירה, יזומן מפקד כלא גלבוע שלפי שעה לא ברור האם מדובר בעדות פתוחה או חקירה באזהרה.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2109081931' autoplay='0' credit='באדיבות שב"ס' desc='כיבוי שריפות שהציתו אסירים ביטחוניים בכלא' poster='' kid='1_p6z9otmr' duration='9']

האסירים שנמלטו מכלא גלבוע
האסירים שנמלטו מכלא גלבוע

עד כה, אין אינדיקציות שהנמלטים עברו את שטחי ישראל לעבר ירדן או יהודה ושומרון. ההערכה היא כי אם עשו את דרכם לאחד מכפרי הצפון, המרחב הלא טבעי שלהם, יהיה להם קשה לחבור לנשק. החשש בישראל שאירוע הבריחה מהכלא יכול להביא לתבערה מול כל החזיתות - עזה, יהודה ושומרון, ערבי ישראל, מזרח ירושלים ואפילו הפלסטינים בלבנון. זאת, ביתר שאת כאשר ייתפסו או ייהרגו.

פיר המנהרה אותה חפרו האסירים
פיר המנהרה אותה חפרו האסירים

לפי שעה, ישנה מוכנות ללחימה ברצועת עזה עוד בטרם האירועים האחרונים, אך הכוונה למקד את המאמץ בלכידת הנמלטים ולא לפתוח בעימות בגזרה הזו.