העיכוב בהכרזה על משיאי המשואות: "טרם גובשו המלצות"

הטקס הרשמי הפותח את אירועי יום העצמאות צפוי להתקיים השנה בצל מתיחות פוליטית ושסע חברתי, ורבים מיהרו להצביע על העובדה שרשימת המועמדים להדלקת המשואות עדיין לא פורסמה, למרות שבשנים קודמות חלק מהשמות נחשפו עוד לפני ליל הסדר. מלשכת השרה מירי רגב, האחראית על הטקס, נמסר כי העיכוב נובע מעומס - ולא משיקולים פוליטיים

זמן צפייה: 01:22

מה נשתנה בערב העצמאות הזה? רבים חושבים כי יום העצמאות ה-75 שיחול השנה צפוי להיות מתוח במיוחד, וזאת בשל הקיטוב והשסע שהתעורר בחברה הישראלית בעקבות המהפכה המשפטית. הערב (חמישי) פורסם במהדורה המרכזית כי טרם גובשה רשימת המועמדות להדלקת המשוואת בטקס המסורתי - הנועל את אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופותח את חגיגות יום העצמאות.

לצורך ההשוואה, בשנים קודמות חלק משמות המועמדים פורסמו כבר בליל הסדר. אז מה נשתנה? בעוד רבים חשבו כי מדובר בעניין פוליטי, בלשכת שרת התחבורה מירי רגב מיהרו להגיב כי מדובר בעיכוב הנובעת מעומס. לדברי הלשכה, השנה נרשם ביקוש שיא של ממליצים ויותר מחמשת אלפים אזרחים ישראלים הומלצו כמועמדים פוטנציאלים להדלקת משואה.

שרת התחבורה מירי רגב
שרת התחבורה מירי רגב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מלשכת השרה נמסר כי הרשימה הסופית צפויה להתגבש מחר, וכי ביום ראשון צפויה להתכנס וועדה מיוחדצ שתעבור על השמות ברשימה ולאשר אותם.