אחרי מחאת תושבי העוטף: בוטלו אירועי "דרום אדום"

בעקבות הקריאה של תושבי עוטף עזה למטיילים שלא להגיע לפסטיבל בזמן שהם עקורים מבתיהם, כלל האירועים שתוכננו לסוף השבוע בוטלו, למעט צעדת הכלניות לזכרו של אופיר ליבשטיין. "קשובים ושותפים לכאבם של תושבי האזור"

פריחת הכלניות בדרום
פריחת הכלניות בדרום | צילום: פלאש 90

מטעם עמותת התיירות שקמה בשור נמסר הבוקר (שישי) כי הוחלט לא לקיים השנה את אירועי "דרום אדום", זאת לאחר מחאת תושבי העוטף שקראו למטיילים שלא להגיע לפסטיבל בזמן שהם עקורים מבתיהם. כלל האירועים שתוכננו לסוף השבוע בוטלו, למעט צעדת הכלניות לזכרו של אופיר ליבשטיין, ראש מועצת שער הנגב שנהרג בהיתקלות עם מחבלים בכפר עזה ב-7 באוקטובר.

דורון נחמני-אשטן, מנכ"לית עמותת התיירות שקמה בשור, מסרה: "אנחנו קשובים ושותפים לכאבם של תושבי האזור. החלטנו, יחד עם חמש המועצות האזוריות השותפות שלנו, לא לקיים את אירועי דרום אדום במתכונת שתוכננה. מרוץ הכלניות והשוק - לא יתקיימו (הנרשמים יקבלו החזר כספי) וכך גם סיורי הפריחה של קק"ל. צעדת הכלניות לזכרו של אופיר ליבשטיין ז"ל, בתיאום ובהסכמת משפחתו ומועצת שער הנגב, תתקיים".

מטיילים מבקרים באירועי דרום אדום, 2023
מטיילים מבקרים באירועי דרום אדום, 2023 | צילום: פלאש 90

תושבי העוטף טענו כי "המועצה האזורית אשכול חטפה את המכה הקשה ביותר ב-7 באוקטובר, ואין שום סיבה לחגוג את הדבר הזה". על אף ביטול האירועים, תושבי האזור ובעלי עסקים רבים שבחרו לחזור ולפעול ייפתחו את שעריהם למבקרים. יש להקפיד ולבקר באזורי הפריחה המותרים לביקור, בהתאם להנחיות הצבא והמשטרה. המידע במלואו ומפה מסודרת המתעדכנת כל העת הם מופיעים באתר הבשור: https://www.habsor.co.il