סגירת מעגל: מקימת תוכנית לפצועי צה"ל יילדה את אחת הבוגרות

נויה זפרני איבדה את רגלה בצבא. לאחר הפציעה הצטרפה לתוכנית "טיול שחרור" שבין מקימיה נמצאת פרופ' ציפי שטראוס, מנהלת מחלקת יילודים ופגים בשיבא. השבוע יילדה שטראוס את בנה של נויה

הלידה המרגשת שהתרחשה השבוע בבית החולים שיבא לא השאירה עין אחת יבשה: נויה זפרני איבדה את רגלה במהלך מסע בשירות הצבאי, פציעה שהובילה לפגיעה במערכת העצבים וכתוצאה כריתת רגלה. לאחר הפציעה נויה לא ויתרה והצטרפה לתוכנית "טיול שחרור" המלווה את פצועי צה"ל לטיולים בעולם. אחת ממקימות התוכנית היא מנהלת מחלקת יילודים ופגים בבית החולים שיבא, פרופ' ציפי שטראוס. השבוע נסגר המעגל כששטראוס יילדה את בנה הבכור של זפרני.

"ציפי ליוותה אותי כל תקופת ההריון ובכל רגע משמעותי בחיי", סיפרה נויה. "בתחרות איש הברזל, בטיול השחרור המדהים, בחתונה ועכשיו בלידה. תמיד הייתה שם עבורי וזה מחמם את הלב". גם פרופ' שטראוס לא הייתה יכולה להסתיר את ההתרגשות: "התרגשתי מאוד לפגוש את נויה אצלנו בבית החולים וזאת סגירת מעגל עבורנו. הקשר המיוחד התחיל בינינו בחוויה מדהימה בפרויקט "טיול שחרור" בנפאל שבו השתתפה נויה והיא מיד נכנסה לי ללב".

ביום ראשון הקרוב, 21 בנובמבר, יצוין יום ההוקרה לפצועות ולפצועי כוחות מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. אגודת הידידים של ארגון נכי צה"ל יצאה בקמפיין רחב היקף שמטרתו – הסיפור של פצועי צה"ל הוא הסיפור של החברה הישראלית.

"נויה היא גיבורה אמיתית. סיכום השיקום שלה מעורר השראה וכמוה עוד 50 אלף פצועות ופצועי צה"ל, שהם הילדים של כולנו", סיכמה פרופ' שטראוס.