רה"מ מתכנן שינוי באגף שיקום נכי צה"ל; גנץ: ביבי מקושש קולות

בצל הטענות על התעמרות בנכי צה"ל, ראש הממשלה ביקר ב"בית הלוחם" ואמר כי הוא שוקל להעביר את הטיפול בהם למשרדו: "אין ראויים מכם". יו"ר כחול לבן: "מנהל קמפיין על גבם של גיבורי ישראל"

זמן צפייה: 03:22

אחרי זעקות ולחץ רב, וכן בקשתו של עידן קלימן, יו"ר ארגון נכי צה"ל, ראש הממשלה בנימין נתניהו הקדיש מספר שעות לטיפול בעוול ובהתעמרות בנכים ובטענות שלהם על הבעיות עם אגף השיקום במשרד הביטחון. "השתכנעתי שיש צורך בטיפול שורש עמוק ושאין ראויים מכם לקבל את השינוי הזה", אמר נתניהו במהלך ביקורו.

"אי אפשר להמשיך ככה, דרושה רפורמה עמוקה ומקיפה באגף שיקום נכים במשרד הביטחון, האגף שאמון על הטיפול בנכי צה"ל. יש להכיר בצרכיהם המלאים של נכי צה"ל וביחס הניתן להם", אמר קלימן.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרסום ראשון: השוטר שירה למוות בסלומון טקה חזר לשירות במשטרה

המשנה ליועמ"ש: לא ניתן לחייב מורים להתחסן ללא חקיקה

סובלים מהשמנה חמורה ומאי ספיקת כליות: הנערים שיוכלו להתחסן

ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הלוחם בתל אביב לצד יו''ר ארגון נכי צה''ל עידן קילמן
ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הלוחם בתל אביב לצד יו''ר ארגון נכי צה''ל עידן קילמן | צילום: חדשות 13

נתניהו, שלווה באבי דיכטר ובעוזי דיין, הודיע כי הוא שוקל להעביר את כל הטיפול בנכי צה"ל למשרד ראש הממשלה. "הביקור הזה טלטל אותי וגם מיקד אותי. אני חושב שנצטרך לעשות כאן שינויים מבניים כדי להבטיח שהיחידה שאמורה לשרת אתכם, תשרת אתכם ולא אתם אותה", אמר נתניהו.

אחד מנכי צה"ל הידועים שמנהלים מאבק למען זכויותיהם הוא עורך הדין יוסי כהן, שגם מייצג את נתניהו בבית משפט, סיפר לפני כחודש לחדשות 13 על מצבם הירוד של הנכים. בעקבות כך, פורסמו כתבות נרחבות בנושא, בין היתר של כתב חדשות 13 על מצב מלווי הנכים.

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה: "לתחמנות של ביבי אין מעצורים, אין גבולות ואין תהום שהוא לא ירד אליה. במקום לדאוג לנכי צה"ל במשך 12 שנות כהונה, הוא עשה עליהם סיבוב חודש לפני בחירות כדי לקושש עוד כמה קולות. זהו מהלך מביש וציני. נכי צה"ל הם גיבורי ישראל. עצוב שדווקא על גבם, ביבי מנהל קמפיין תחמני ומביך".

יו"ר ארגון נכי צה"ל עידן קלימן מסר בתגובה: "ארגון נכי צה"ל הנו ארגון א-פוליטי. אנו דורשים מכל המפלגות השונות בכנסת להירתם כבר בישיבת הממשלה הקרובה, ללא שום שיקול פוליטי".