לאחר שרופא הותקף ע"י בעלה של מטופלת: עצרת נגד אלימות באיכילוב

במרכז הרפואי בתל אביב מפגינים אנשי הצוות הרפואי נגד האלימות שמופנית כלפי רופאים, בעקבות תקיפתו של רופא נשים בסוף השבוע על ידי בן זוגה של אישה בה הוא טיפל במחלקת מיון, שנגח בפניו ושבר את אפו. מנהל איכילוב: "לא נקבל מטופלים ובני משפחות שלא יודעים להתנהג"

זמן צפייה: 02:40

בבית החולים איכילוב בתל אביב נערכת היום (ראשון) עצרת נגד האלימות שמופנית כלפי רופאים, בעקבות תקיפתו של רופא נשים בסוף השבוע על ידי בעלה של אישה בה הוא טיפל במחלקת מיון. "אלימות פיזית הפכה להיות לשגרה בבית חולים", אמר אחד הרופאים במקום לחדשות 13, "אין לנו חופשות, אין לנו סופי שבוע, אנחנו נותנים את הכל. אנא מכם, תנו לנו לעבוד בשקט הראוי".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2201231250' autoplay='0' credit='' desc='הפגנה בבית החולים איכילוב נגד האלימות' poster='' kid='1_a5eyprg9' duration='21']

המשטרה פתחה בחקירה בעקבות התקיפה, ואתמול נעצר גבר בן 37 מיהוד בחשד לתקיפה, כאשר הערב תבקש המשטרה להאריך את מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב. מהדיווח עלה כי הגבר הכה מספר פעמים באגרופים בפניו של הרופא, והיכה בארונות לציוד רפואי. כתוצאה מהתקיפה נגרמו לרופא חבלות, ובהן חשד לשבר באף.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2201231251' autoplay='0' credit='' desc='מנהל איכילוב: "לא נקבל מטופלים שלא יודעים להתנהג"' poster='' kid='1_dxq64lnl' duration='90']

במהלך העצרת מחוץ לבית החולים, אמר מנהל איכילוב פרופ' רוני גמזו: "אנחנו רוצים להעביר את המסר - לא נקבל מטופלים ובני משפחות שלא יודעים להתנהג. את האלימות של החברה הישראלית תשאירו מחוץ לבתי החולים וקופות החולים. אנחנו רוצים לעבוד במערכת ראויה שמסורה, ואנחנו הכי מסורים בעולם. אני לא צריך כל הזמן שוטרים סביב כל רופא וכל אחות".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2201231252' autoplay='0' credit='' desc='פרופ′ יריב יוגב: "האירועים האלה לצערנו חוזרים פעם אחר פעם"' poster='' kid='1_fwmwkbzc' duration='37']

פרופ' יריב יוגב, מנהל האגף לנשים ויולדות בבית החולים, אמר לחדשות 13: "הרופא הזה עושה את התורנות הרביעית שלו תוך שמונה ימים מכיוון שהרבה מאוד רופאים שלי בבידוד או חולים בקורונה. יש התגייסות מלאה של המערכת כדי לתת מענה רפואי לאנשים שבאים לפה עם בעיות רפואיות. אנחנו לא צריכים להתפלא שיש אלימות, האירועים האלה לצערנו חוזרים פעם אחר פעם והם לא חדשים".

בעמוד הפייסבוק של ביה"ח איכילוב כתב הרופא שהותקף: "בערב שבת האחרון, תורנות רביעית שלי בשמונה ימים האחרונים, אחרי 15 שעות של משמרת אינטנסיבית, הגיעה מטופלת חמישה חודשים אחרי לידה בשל כאבי בטן. קיבלתי אותה לבדיקה תוך זמן קצר ובדקתי אותה בחדר טיפולים במיון כשבעלה נוכח בחדר בזמן כל הבדיקה".

"ביקשתי לקרוא לרופאה נוספת להתייעצות", המשיך הרופא, "שאלתי את המטופלת ואת בן זוגה אם הם יכולים להמתין בחדר עד שתגיע הרופאה להתייעצות ובינתיים ניגשתי לבדוק מטופלות אחרות. לאחר 15 דקות כשראיתי שהרופאה מתעכבת נכנסתי חזרה לחדר ועידכנתי את המטופלת ובן זוגה שהיא קצת מתעכבת ושברגע שהיא תגיע נכנס לראות אותה שוב ביחד ובינתיים עברתי לחדר הסמוך לבדוק אישה אחרת".

"לאחר מס׳ דקות שמעתי פיצוץ עז", הוא הוסיף, "חשבתי שמישהי נפלה בחוץ ויצאתי מיד לראות מה קרה. כישצאתי מהחדר והסתכלתי שמאלה, יצא מהחדר הסמוך בן זוגה של המטופלת שטען שהתחלתי עם אישתו ונגח בפניי בעוצמה אדירה. לאחר מכן המשיך וניסה להכות אותי באגרופים אבל הצלחתי לחמוק ממנו תוך כדי שבני זוג של מטופולת אחרות בחדר המתנה והאחות תופסים אותו עד הגעת המאבטחים".

ד''ר דותן, רופא הנשים שהותקף ע''י בעלה של מטופלת
ד''ר דותן, רופא הנשים שהותקף ע''י בעלה של מטופלת | צילום: ג׳ני ירושלמי, דוברות איכילוב

"מסתבר שבזמן שהייתי בחדר הסמוך, הבעל ראה על השולחן פתק עם מספר טלפון של רופא אורולג בשם יותם שהתייעצתי איתו קודם על מקרה אחר. הוא שאל את האחות לשמי והיא אמרה לו דותן. הוא כנראה שמע יותם והסיק שאני מתחיל עם אישתו ומנסה להעביר לה את פתק עם המספר טלפון".

לסיום כתב הרופא: "כל מה שאני מבקש זה למסור מסר ברור - לא משנה מה בנאדם מסיק חושב או הוזה, אלימות היא לעולם לא הדרך, אלימות רק מביאה עוד אלימות ולעולם לא מביאה פתרון".