בגלל אלרגיה לחלב: המאבק של עומר בן השנתיים לאכול ארטיקים

הוריו של הפעוט לא יכולים לאפשר לבנם לאכול שלגון קרח. זאת, משום שחברות הגלידה מייצרות את כל הקרטיבים באותו פס הייצור. "החברות חושבות שזה לא משתלם להפריד את המוצרים"

זמן צפייה: 03:03

כשהיה בן שבועיים, גילו אצל עומר אלרגיה קשה לחלב. עו"ד גלעד בר-טל, אביו: "בפעם האחרונה שהוא הגיע לבית החולים היה לפני שבועיים. הלשון מתנפחת, הוא מקיא". הוריו הבינו שבנם ייאלץ להסתדר בלי גלידות שמנת וארטיקים, אבל לא חשבו שגם קרטיבים שמכילים בעיקר מים וסוכר לא אמורים לסכן את חייו, יהיו מחוץ לתחום.

זאת, משום שבחברות הגלידה הגדולות כל הארטיקים מיוצרים על פס ייצור חלבי, ולכן עלולים להכיל חלב. גם שלגוני הקרח שמוגדרים כפרווה. "מה, אי אפשר להכין ארטיק קרח? לערבב את הסיפור עם מים ולהקפיא?", אמר בר-טל.

עומר בן השנתיים וחצי אוכל ארטיק בייתי
עומר בן השנתיים וחצי אוכל ארטיק בייתי | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

קרירים, מתוקים – ולא משמינים: מבחן הארטיקים הדיאטטיים

פסטיבלים, קמפינג בירקון ונהיגת שטח: כל האטרקציות לשבוע הקרוב

החתן התאשפז שלושה ימים לפני החתונה – והחגיגות התקיימו בביה"ח

ארטיק קרם עוגיות
ארטיק קרם עוגיות | צילום: נועם פריסמן

74 אלף ילדים סובלים מאלרגיות שונות, כך עולה מנתוני עמותת "יהל" לאלרגיות מזון, 22% מהם רגישים לחלב. נעמה קציר שמואלי, יו"ר העמותה, מסרה: "החברות חושבות שזה לא משתלם עבורן להפריד את פס הייצור".

תגובת חברת יוניליוור: "בבדיקות שאנו מבצעים לא מתגלים עקבות של חלב בקווי הייצור. יחד עם זאת, אנו מביאים על גבי האריזות מידע מלא ומשאירים בידי הצרכנים את ההחלטה אם לצרוך את המוצר".

תגובת חברת נסטלה: "במפעל הקטן יש קווי ייצור מועטים. השבתת קו לצורך ייצור מיוחד תשבש את אספקת השלגונים לציבור הרחב".