המסע הסתיים: ישראל הפסידה 3:0 לאנגליה והודחה מיורו הצעירות

החבורה של גיא לוזון סיימה טורניר חלומי עם טעם מר אך גאווה רבה שהביאו למדינה, והציגו יכולת אדירה על כר הדשא לאורך הטורניר כולו. האנגלים היו טובים יותר לאורך כל המשחק, כשמורגן גיבס ווייט (42'), קול פאלמר (63') וקמרון ארצ'ר (91') הכריעו את תוצאת ההתמודדות והובילו את נבחרתם לגמר יורו הצעירות, החבורה בכחול לבן תחזור לארץ עם המחמאות

סתיו למקין בפעולה
סתיו למקין בפעולה | צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל

תישאר עם המון מחמאות: נבחרת ישראל עד גיל 21 בראשותו של גיא לוזון רצתה לעשות סנסציה הערב (רביעי) ולהפתיע את אנגליה בחצי גמר היורו, אך לא יכלה לעמוד מול נבחרת שלושת האריות עטירת הכוכבים שגברה 0:3 על החבורה בכחול לבן, שהביאה גאווה ענקית למדינה והשלימה קיץ חלומי בגזרת הנבחרות הצעירות, לאחר שבמונדיאליטו הנבחרת עד גיל 20 סיימה במקום השלישי.

במשחק עצמו, האנגלים שהגיעו כפייבוריטים למשחק לא זלזלו כלל בנבחרת הישראלית ולחצו לאחר כל איבוד כדור. בדקה ה-12 ההזדמנות הראשונה הגיעה לאנגלים ובעקבותיה פנדל, אותו בעט מורגן גיבס ווייט הרחק מהמסגרת של תומר צרפתי. ישראל המשיכה לנסות ולעקוץ, אך לקראת סיום המחצית הראשונה גיבס ווייט החזיר על החמצת הפנדל עם נגיחה בתוך הרחבה שקבעה 0:1.

16 דקות מפתיחת המחצית השנייה, התקפה מתפרצת מדהימה של נבחרת שלושת האריות הסתיימה בשער של קול פאלמר שקבע 0:2 לאחר בדיקת VAR ממושכת וכחצי שעה לאחר מכן בתוך תוספת הזמן, קמרון ארצ'ר , קבע את תוצאת המשחק האחרון של הנבחרת הישראלית ביורו עם הפסד 3:0 לאנגלים, שימתינו למשחק בין ספרד לאוקראינה בהמשך הערב שייקבע מי תהיה הנבחרת השנייה בגמר.

עמרי גאנדלמן ואוסקר גלוך
עמרי גאנדלמן ואוסקר גלוך | צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל

שינו זוארץ, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, מסר: "טורניר שהביא הישגים היסטוריים עם העפלה לרבע הגמר, לחצי גמר ולכרטיס לאולימפיאדה אחרי 47 שנים הסתיים בניצחון של הנבחרת הטובה יותר. אני גאה בכל אחד מהשחקנים, אנשי הצוות המקצועי וכל חברי המשלחת על ניפוץ כל תקרה אפשרית ועל האמון המחודש בכדורגלן הישראלי ובכדורגל שלנו. נמשיך להשקיע ולטפח כדי להיות חלק קבוע מטורנירי גמר. תודה מיוחדת לכל מי שתמכו באצטדיונים ויצרו אווירה ביתית ולכל מי שעודדו מהבית והיו אתנו בכל רגע".

כארם ג'אבר בפעולה
כארם ג'אבר בפעולה | צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל
אוסקר גלוך בפעולה
אוסקר גלוך בפעולה | צילום: באדיבות אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל

הרכב הנבחרת הצעירה: גיא צרפתי, רוי רביבו, סתיו למקין, גיל כהן, כארם ג'אבר, עילאי חג'ג', איתן אזולאי, עמרי גאנדלמן, הישאם לאיוס, דור תורג'מן ואוסקר גלוך.

הרכב נבחרת אנגליה: ג'יימס טראפורד, ג'יימס גארנר, לוק תומאס, לוי קולוויל, טיילור הארווד-בליס, מורגן גיבס-ווייט, קרטיס ג'ונס, קול פאלמר, אנחל גומז, אנתוני גורדון, אמיל סמית'-רואו.

הרכב נבחרת ישראל לחצי הגמר
הרכב נבחרת ישראל לחצי הגמר | צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל

דקה 12: הנבחרת האנגלית יצאה להתקפה מתפרצת שכמעט והסתיימה בשער, אך תומר צרפתי הצליח לעצור את הבעיטה שלאחריה, כארם ג'אבר ביצע עבירה ברחבה שבעקבותיה נשרק פנדל, אך הבועט מורגן גיבס ווייט בעט החוצה.

דקה 41: האנגלים המשיכו בשליטה שלהם, ומי שהחמיץ את הפנדל וכבר ספג ביקורות על כך, מורגן גיבס ווייט עלה היטב לכדור גובה בתוך הרחבה, הצליח להכניע את תומר צרפתי וקבע 0:1 לאנגלים.

הישאם לאיוס מול שחקני ההגנה האנגלים
הישאם לאיוס מול שחקני ההגנה האנגלים | צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל

דקה 65: התקפה מתפרצת של האנגלים הסתיימה עם כדור ברשת, ולאחר בדיקה של מערכת ה-VAR נקבע 0:2 לנבחרת באדום.

דקה 85: רוי רביבו קיבל כדור מצוין לרחבה ונגח בעוצמה, אך השוער טראפורד זינק על הכדור ושמר על שער נקי.

דקה 91: קמרון ארצ'ר נעץ את הכדור ברשת לאחר שקיבל כדור מכובש הגול הקודם קול פאלמר.