ביידן נפגש עם ליאת אצילי ששוחררה מהשבי: "היא שורדת"

ברקע ההתקדמות במגעים לעסקה, נשיא ארה"ב נפגש בבית הלבן עם אצילי שנחטפה ב-7 באוקטובר מניר עוז ושוחררה בעסקת החטופים, ואמר לה: "עבודתי לא תסתיים עד שנבטיח את שחרור כל החטופים הנותרים". לפגישה הצטרף היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן

זמן צפייה: 00:15

ברקע ההתקדמות במגעים לעסקת חטופים, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נפגש אמש (שני) עם ליאת אצילי, שנחטפה ע"י חמאס ב-7 באוקטובר מביתה שבניר עוז ושוחררה מהשבי בעסקת החטופים. "ליאת אצילי היא שורדת", מסר ביידן בתום הפגישה, אליה הצטרף גם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן.

ביידן הוסיף: "זה היה הכבוד שלי לארח אותה הערב בבית הלבן, לשמוע ממקור ראשון על החוסן שלה למרות שעברה דברים שלא מתקבלים על הדעת, ולהבטיח לה שעבודתי לא תסתיים עד שנבטיח את שחרור כל החטופים הנותרים בידי חמאס".

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, עם אביגיל עידן
הנשיא ביידן עם אביגיל עידן | צילום: הבית הלבן

בחודש אפריל נפגש ביידן עם אביגיל עידן בת ה-4, שהוריה נרצחו ב-7 באוקטובר, בעת שהיא נחטפה מביתה בכפר עזה לשטח הרצועה, ושוחררה במסגרת הפעימה השלישית של עסקת החטופים בנובמבר. לפי הנשיא האמריקני, "היה מדהים לראות אותה מחייכת ומתרוצצת, ופשוט יכולה להיות ילדה". ביידן תיעד את הרגע המרגש בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "היא מחלימה מטראומה בלתי ניתנת לתיאור. הזמן שלנו יחד אתמול היה תזכורת לעבודה שעומדת לפנינו כדי להבטיח את שחרורם של כל החטופים שנותרו בשבי".

על הפגישה של הנשיא עם אביגיל, לה אזרחות אמריקנית, אמר היועץ סאליבן: "אביגיל נמצאת בטראומה אבל אפשר להגיד שמדובר ברגע של שמחה כי הצלחנו להחזיר אותה למשפחתה. המפגש הזכיר לנשיא שצריך לעבוד קשה כדי לשחרר את כולם".