טרגדיה בירושלים: בן 3 מת לאחר שנשכח ברכב סגור

הילד אותר ברכב סגור בשכונת ארמון הנציב שבבירה. הוא הוא למרפאה על-ידי אביו מחוסר הכרה ופונה לבית החולים שערי צדק. הרופאים נאבקו על חייו - אך נאלצו לקבוע את מותו

זמן צפייה: 00:18

ילד בן 3 אותר אחר הצהריים (חמישי) בתוך רכב סגור בשכונת ארמון הנציב בירושלים. הוא הובא למרפאה בעיר על-ידי אביו כשהוא מחוסר הכרה עם סימני מכת חום, לאחר שככל הנראה שהה במכונית זמן ממושך. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים שערי צדק תוך כדי פעולות החייאה כשמצבו מוגדר אנוש - אך שם נקבע מותו.

פראמדיק מד"א זוהר ממן סיפר: "הגענו למרפאה והובילו אותנו אל חדר הטיפולים שבו שכב הילד כשהוא מחוסר הכרה והרופאים במקום מבצעים בו פעולות החייאה. הוא היה חם מאוד למגע לאחר ששהה זמן ממושך ברכב סגור. המשכנו להעניק לו טיפול רפואי ולבצע פעולות החייאה מתקדמות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבו אנוש".

משערי צדק נמסר: "למלר"ד (מיון) ילדים הובא פעוט כבן 3 במצב אנוש תוך כדי החייאה מלאה וארוכה. צוות המלר"ד המשיך במאמצי החייאה ארוכים, אך לצערנו נאלץ לקבוע את מותו. אנו משתתפים בצערה העמוק של המשפחה וצוותים של בית החולים מלווים אותם בשעה זו".

בית החולים שערי צדק
בית החולים שערי צדק | צילום: חדשות 13

לפי נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, בעשור האחרון (2013-2023) מתו 41 ילדים כתוצאה משכחה או הילכדות ברכב. זה הפעוט השני שנהרג משכחה ברכב בשנת 2023

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אמרה: "שכחת ילדים ברכב היא תופעה נוראית שיכולה לקרות לכל אחת ולכל אחת מאיתנו. זה קורה בעיקר בתקופות של יציאה מהשגרה, לחץ ועייפות, כאשר נוצר נתק בזיכרון ואנחנו מתנהלים על אוטומט. בקיץ הישראלי הטמפרטורה ברכב סגור יכולה להגיע ל-70 מעלות. אני קוראת להורים, אל תגידו 'לי זה לא יקרה. מאמצים הרגל מציל חיים: בסוף כל נסיעה פותחים את הדלת האחורית, מתקשרים לבן או בת הזוג כשחונים או מפעילים תזכורת בנייד. בנוסף, מתקינים ברכב מערכת חכמה למניעת שכחה ברכב. כדי למנוע הילכדות ילדים ברכב חונה, מקפידים לנעול את הרכב בחנייה ומרחיקים את המפתחות מהישג ידם של ילדים".