לקראת ביקור נתניהו בארה"ב: כ-150 טייסים סירבו להטיס את רה"מ

פרסום ראשון: כ-150 קברניטים בצי ה-777 של אל על הביעו באופן לא-רשמי התנגדות להטיס את נתניהו לביקורו בארה"ב. בעקבות זאת, באל על מתלבטים אם להעביר את הטיסה למטוס "דרימליינר", אך לא בטוח כי גם בצי הזה יסכימו לבצע את הטיסה

זמן צפייה: 02:17

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע שטיסתו המתוכננת לארצות הברית תחל בסן פרנסיסקו - ותימשך זמן רב משתוכנן. בינתיים, המכרז להטסתו לביקור פורסם, והטייסים - כך נראה - לא קופצים על ההצעה: במהדורה המרכזית פורסם לראשונה הערב (שני) כי כ-150 קברניטים בצי ה-777 של אל על כבר הביעו באופן לא-רשמי התנגדות להטיס את נתניהו. בעקבות זאת, באל על מתלבטים אם להעביר את הטיסה למטוס "דרימליינר".

יצוין כי יותר כדי להטיס את ראש הממשלה נדרשים לפחות ארבעה טייסים, כמו גם צוותים גדולים יותר. בעקבות זאת, באל על מתלבטים אם להעביר את הטיסה למטוס "דרימליינר", אך לא בטוח כי גם בצי הזה יסכימו לבצע את הטיסה, ברקע הכעס בקרב הטייסים - שרובם מתנדבי מילואים - על היחס כלפיהם. באל על, כך נראה, ינסו להימנע ככל שניתן מהמבוכה האפשרית שעלולה להיגרם בעקבות סירוב הטייסים.

אל על
מטוס אל על | צילום: דוברות אל על

זו כמובן לא הפעם הראשונה בה טייסי הצי מסרבים להתנדב להטיס את ראש הממשלה, וזה כבר קרה בטיסה לפריז בחודש פברואר ובטיסה לרומא בחודש מרץ. במקרים הקודמים נאלצו חברי הנהלת אל על להטיס את המטוס, אך הפעם מדובר בבעיה רצינית יותר, שכן בניגוד לטיסות לאירופה אותן ניתן לבצע גם במטוסים צרי גוף, טיסה ישירה לארצות הברית דורשת מטוס גדול.