רגע לפני העלייה למטוס: כך תארזו נכון לנופש הבא

בזמן ששדה התעופה רק הולך ומתמלא והתורים בדרך למטוס מתארכים בשל חופשת הקיץ, מומחי סטיילינג ומזוודות הגיעו השבוע כדי לתת לנו טיפים מעשיים לאריזה קומפקטית ויעילה • קול האישה

עונת המזוודות החלה
עונת המזוודות החלה | צילום: יח"צ חו"ל

בזמן שחופשת הקיץ מגיעה לשיאה והנהירה לנתב"ג הולכת וגוברת, לא מעט מזוודות הולכות לאיבוד בין שדות תעופה - והתורים רק מתארכים בדרך למטוס. על מנת להקל על החופשה הבאה שלכם בכל זאת, מומחי סטיילינג ומזוודות הגיעו השבוע כדי להעניק טיפים מעשיים לאריזה יעילה: כך תארזו נכון ונבון‎‎.

עונת המזוודות החלה
עונת המזוודות החלה | צילום: יח''צ חול

"ראשית, יש לבחור מזוודה נכונה, המתאימה לצורכי הנוסע - הן מבחינת המשקל והן מבחינת הנדסת אנוש", מסביר ירדן ווקס, מנכ"ל סמסונייט ישראל מקבוצת רולטיים בע"מ, שמכיר מקרוב את תחום האריזות. "היום קיים מגוון רחב של מזוודות קלות, שמעוצבות בתשומת-לב מרבית להנדסת אנוש ולחומרים איכותיים, והן חזקות וקלות במיוחד, לנוחיותו ובריאותו של הנוסע".

לדבריו, היתרון של מזוודה קלה במיוחד היא התאמה לדרישות של חברות התעופה, כדי לחסוך בתוספות תשלום עבור משקלי-יתר, קל וחומר בכל הנוגע לחברות ה-LOW COST.

עונת המזוודות החלה
עונת המזוודות החלה | צילום: יח''צ חו''ל

"במזוודות טרולי שמיועדות לעלייה למטוס, מומלץ לארוז את כל החיוני ליום הראשון לטיסה, ובכלל דברים בסיסיים מבחינת ביגוד, טואלטיקה, תרופות וכיוצא בזה, למקרה שהמזוודה הגדולה יותר מאחרת להגיע". את הדברים האלה אומר ווקס על רקע העיכובים שנפוצו לאחרונה בהגעת המזוודות של נוסעים, ואף אובדן של חלקן, כפי שפורסם לאחרונה בחדשות 13.

לדבריו, "מומלץ לבחור במזוודה עם הרחבה, כלומר מערכת רוכסנים כפולה שתאפשר לנו להגדיל את נפח המזוודה בעת הצורך בכ-25% מנפחה. מספר גדול של תאים יסייע בארגון הפריטים השונים המאוכסנים במזוודה, כאשר תאים אטומים יעזרו להגן על תוכן המזוודה מפני בקבוקים שנפתחו או בגדים רטובים. מזוודות רבות מצוידות במקורן בשקי-כביסה ושקי-נעליים להפרדה נוחה גם כן".

עונת המזוודות החלה
עונת המזוודות החלה | צילום: יח''צ חו''ל

בזמן נסיעה לחו"ל כיום, כמעט בלתי אפשרי להימנע משופינג - ולכן ממליץ ווקס על אריזה של תיק נסיעות גדול אך מתקפל בתוך המזוודה, כזה שלא תופס נפח גדול. בנוסף, הוא ממליץ על אביזרי נוחות לטיסות הלוך וחזור, כגון כריות צוואר וכיסוי עיניים.

בעידן של רשתות חברתיות שבו נהוג לצלם ולתעד כמעט כל רגע, לא מעט אנשים מתלבטים כיצד ניתן לטוס לחו"ל עם כמות מצומצמת יחסית של בגדים, שתאפשר להם בכל זאת להתלבש יפה ומגוון. הסטייליסטית ליאת אשורי מסבירה, "אנחנו מכירים את הרצון לקחת את כל הארון יחד איתנו, אבל האמת היא שעם התארגנות נכונה - אין צורך בזה".

עונת המזוודות החלה
עונת המזוודות החלה | צילום: יח''צ חו''ל

אשורי ממליצה בתחילת האריזה להוציא מהארון את כל הפריטים שהיינו מעוניינים לקחת איתנו, ולסדרם על המיטה - כולל נעליים, אקססוריז, מוצרי קוסמטיקה וכן הלאה. היא ממליצה למדוד ולהכין סטים של בגדים לבקרים ולערבים על פי לו"ז יומי שנתכנן מראש, ולארוז רק מספר פריטים בודדים לגיבוי, כדי להימנע מסחיבה מיותרת. "וכמובן - לקחת את הפריטים שהכי מחמיאים לנו ושאיתם אנחנו מרגישים הכי טוב".

בקשר לבגדים שמתקמטים, היא מציעה להניחם בחלק העליון של המזוודה ולא בתחתית, ולשלב בין בגדים בצבעים שחור ולבן לבין פריטים מודפסים, שיוסיפו נגיעות של צבע. "רצוי שיהיה פריט ניטרלי אחד לפחות שאותו ניתן לשלב מספר פעמים בטיול, כמו ג'ינס או מכנס שחור. לפני האריזה הסופית כדאי גם לעבור שוב על כל הפריטים ולצמצם לפי הצורך, בעיקר להפחית בבגדים שדומים זה לזה, ומיותר לקחת איתנו".

לסיכום אומרת אשורי, כי משקל המזוודה והנוחות בעת נשיאתה הם דברים שחשוב לשים אליהם לב לא פחות – מאחר והשינוע והתנודה ממקום למקום חשובה לא פחות להנאה מיטבית מחופשה בחו"ל.