כ-100 שבים ובני משפחות: "לא ניתן יד לשימוש ציני בשמות החטופים"

חטופים ששוחררו מהשבי ובני משפחות חטופים פנו במכתב לשרה מירי רגב בדרישה שלא לעשות שימוש בתמונותיהם של קרובי משפחתם - וכן שלא ייחשפו פרטים כלשהם אודותיהם. "המדינה מפקירה אותם כבר קרוב לשנה"

זמן צפייה: 01:29

כ-100 חטופים ששוחררו מהשבי ובני משפחות חטופים פנו הבוקר (רביעי) במכתב לשרה מירי רגב בדרישה שלא לעשות שימוש כלשהו בתמונותיהם של קרובי משפחתם בטקס הממשלתי לציון טבח 7 באוקטובר, וכן שלא ייחשפו פרטים כלשהם אודותיהם: "לא ניתן יד במסגרת הטקס לעשיית שימוש ציני בשמות החטופים, שהמדינה מפקירה כבר קרוב לשנה".

ממטה המשפחות נמסר כי המשפחות עוקבות אחר הפרסומים, ההצהרות וההודעות בקשר לקיומו של טקס לציון שנה לטבח 7 באוקטובר, וכי בימים האחרונים חתמו כ-100 שבים, בני משפחות השבים ובני משפחות חטופים על המכתב, בו הם מבקשים "לשקול בשנית את קיומו של הטקס וניהולו על ידי הממשלה, שעליה להביא, כאמור, בראש ובראשונה, לסיומו של האירוע ולהחזרת החטופים כולם - החיים לשיקום והנרצחים והחללים לקבורה ראויה בארצם".

משפחות חטופים מחוץ לקריה
משפחות חטופים מחוץ לקריה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

"אנו מצויים בעיצומה של מלחמה, חריגה בממדיה, שתחילתה במחדל הגדול ביותר שאירע מאז הקמת מדינת ישראל, אשר במסגרתו נחטפו 251 אנשים חיים וגופות, ונכון למועד כתיבת שורות אלו - 108 חטופים עדיין נמצאים בשבי", נכתב, "לא ייתכן, כי בתקופה זו, שבה משאבי המדינה אמורים להיות מושקעים בהשבת 108 החטופים וכן בהגנה על יישובי העוטף והצפון, בדאגה למפונים הרבים ולכלל האזרחים הנפגעים, מושקעים המשאבים בהפקתו של טקס, שמנוהל על-ידי הגורמים שהם אלו אשר במחדליהם הובילו למצב המצער בו אנו מצויים ומתוך כך לשבר תהומי באמון הציבור".

"על כן נדרוש שלא ייעשה במסגרת הטקס שימוש כלשהו בתמונותיהם של קרובי המשפחה של המשפחות המצוינות להלן, בין אם חטופים או נרצחים, וכן שלא ייחשפו פרטים כלשהם אודותיהם, לרבות אזכור שמותיהם, קל וחומר, כשהדבר נעשה, מכורח הנסיבות, ללא קבלת רשותם של החטופים המצויים עדיין בעזה".

"כמו כן, ולנוכח האמור לעיל, מבוקש לשקול בשנית את קיומו של הטקס וניהולו על-ידי הממשלה, שעליה להביא, כאמור, בראש ובראשונה, לסיומו של האירוע ולהחזרת החטופים, מי לבתיהם ולחיק משפחותיהם, מי לקבורה. האמור לעיל אינו ממצה את טענות החטופים השבים, בני המשפחה וקרובי החטופים והנרצחים (כפי שיצוינו להלן), ואינו מהווה ויתור על כל טענה, תביעה ו/או דרישה המגיעים להם ו/או עומדים לרשותם לפי הוראות כל דין".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2408280857' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_kmt81mxl' duration='69']

עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן צנגאוקר, התייחסה הבוקר לסערת הטקס הממשלתי, והודיעה כי תשתתף בטקס של משפחות החטופים והנרצחים. "גם אני אשתתף בטקס הלאומי לציון 7 באוקטובר שמאורגן על ידי המשפחות, הטקס של העם", הודיעה צנגאוקר.

"ממשלה שהאסון קרה במשמרת שלה ומפקירה את החטופים אינה יכולה להוביל את אירוע הזיכרון ששייך לעם", הוסיפה, וקראה פעם נוספת לממש עסקת חטופים: "במקום טקס המפלג את העם, על הממשלה להביא את העסקה שתציל חיים ותאחד את העם".

צנגאוקר, ילידת אופקים, פנתה בהמשך לתושבי העיר: "קוראת לתושבי אופקים לא לשתף פעולה עם הטקס הפוליטי והמפלג שהממשלה מתכוונת לקיים בעיר".