אבי החטופה: "נשבש את החיים בכבישים, יצטרכו לשים אותנו בכלא"

אלי אלבג, אביה של לירי בת ה-19 ששבויה בעזה, אמר בריאיון לתוכנית "העולם הבוקר": "אין לי טעם לחיים כבר 163 ימים, לא נמשיך לחיות ככה". ברקע העיכוב במו"מ לעסקה, הוא הוסיף: "אל תפחדו מרמדאן - תפחדו ממשפחות החטופים. נבעיר את המדינה אם דברים לא יזוזו"

זמן צפייה: 11:02

מאבק משפחות החטופים: אחרי ערב הפגנות סוער, הבוקר (ראשון) הכריז אלי אלבג, אביה של לירי שחטופה בעזה כבר 163 ימים: "בקרוב נשבש את החיים בכבישים בכל מדינת ישראל. יצטרכו לעצור אותנו ולשים אותנו בכלא - כי אנחנו לא נמשיך לחיות ככה. אני אשב בכלא כל עוד הבת שלי בשבי. ואני אשב, המשטרה תצטרך לעצור אותי על מה שאני אעשה. אין לי טעם לחיים כבר 163 ימים". את הדברים אמר בריאיון לתוכנית "העולם הבוקר".

ברקע העיכוב במו"מ לעסקה, אמר אלבג: "אל תפחדו מהרמדאן - תפחדו ממשפחות החטופים, כי אנחנו נבעיר את המדינה אם דברים לא יזוזו". הוא הוסיף: "אני נפגש עם שרי הקבינט וראש הממשלה. לחלקם הפסקתי להאמין. ביבי - אני יודע שההחלטה קשה וחלק מהחברים שלך לא רוצים שתנהל מו"מ. החברים הארורים שלא רוצים - שאלוהים ישלם לכם". אלבג התייחס לדבריו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שקרא אתמול לנתניהו להורות למשלחת המו"מ להישאר בארץ: "אוי ואבוי לו, העם יעשה איתו חשבון", לדבריו.

לירי אלבג
לירי אלבג | צילום: באדיבות המשפחה
שרשרת נשים למען החטופות
שרשרת נשים למען החטופות | צילום: ליאור שגב

אתמול פורסם לראשונה בחדשות 13 כי קבינט המלחמה, שהיה אמור לדון בפרטי הצעת חמאס ביום שישי, התפזר מבלי לקבל החלטות - בשל כניסת השבת. השרים צפויים להתכנס רק היום, אחרי שניסו להשיג את נתניהו ולקבוע מועד חדש - אך לא נענו. גורמים המעורים במו"מ אמרו לחדשות 13 כי "עד שנתניהו לא יכנס את הדיון - המשלחת בראשות ראש המוסד דוד ברנע לא תצא לקטר". גורם מדיני אמר כי ראש המוסד ייצא לקטר ביום שני, ולא היום כפי שתוכנן.

בתוך כך, קרובי החטופים ואלפים נוספים הפגינו אתמול ברחבי הארץ נגד הממשלה ולמען השבת החטופים. המוקד המרכזי - ברחוב קפלן שבתל אביב, שם הופעלו מכת"זיות לפינוי המפגינים שחסמו את נתיבי איילון. מחאות התקיימו גם בחיפה, בקיסריה ובירושלים - שם נעצרו שני מוחים. חלק מהמפגינים התיישב על כביש וחסם את התנועה, ופוזר בידי פרשים.

הפגנה למען שחרור החטופים מול הקריה בת"א
הפגנה למען שחרור החטופים מול הקריה בת"א, ארכיון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
"חייבים לדבר על החטופים": מתוך הדיון במוע"ב של האו"ם
"חייבים לדבר על החטופים": מתוך הדיון באו"ם

אלי אלבג היה בין 40 קרובי החטופים שהשתתפו בדיון המיוחד שהתקיים במטה האו"ם בניו יורק, בנושא דו"ח הפשעים המיניים של חמאס. במהלך נאום הנציג הפלסטיני בדיון, הניף אלבג דסקית להשבת החטופים, כשעליה תמונת בתו לירי בת ה-19 - והתבקש להורידה.