"אל תשכחו אותן": תמונות של 4 צעירות שנחטפו על שער עיתון בריטי

"דיילי מייל" הקדיש את עמוד השער שלו ללירי אלבג, קרינה ארייב, דניאלה גלבוע ואגם ברגר - שנחטפו מנחל עוז ב-7 באוקטובר - ופרסם תמונות שלהן מהשבי. הוריהן צוטטו בכתבה: "מה הייתם עושים אם זו הילדה שלכם? כל דקה היא כמו שעה"

זמן צפייה: 04:04

שלושה חודשים לשבת השחורה: העיתון הבריטי "דיילי מייל" הקדיש הבוקר (שני) את עמוד השער לארבע הצעירות קרינה ארייב, דניאלה גלבוע ואגם ברגר (בנות 19 ולירי אלבג (18), שנחטפו לרצועת עזה על-ידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. העיתון פרסם לראשונה את תמונותיהן שצולמו בשבי, ככל הנראה, שעות לאחר חטיפתן, לצד תמונות עבר שלהן. בכותרת מעל תמונותיהן נכתב: "אל תשכחו אותן! הפנים של הבנות שעדיין בשבי חמאס".

אורלי גלבוע, אמה של דניאלה בת ה-19 מפתח תקווה, אמרה לעיתון: "תארו לעצמכם אם זו הייתה הבת שלכם. הילדה הקטנה שלכם בידיים שלהם. מה הייתם מדמיינים?". אחרי שנחטפה, תיכון "בן גוריון" שבו למדה, פרסם פוסט ברשתות החברתיות: "דניאלה שלנו, בוגרת כיתת מוסיקה, צעירה מלאת חיים, אור, צליל ואהבה. הלב אינו תופס את המציאות האיומה", נכתב בו.

דניאלה גלבוע
דניאלה גלבוע | צילום: באדיבות המשפחה
לירי אלבג
לירי אלבג | צילום: באדיבות המשפחה

אלי אלבג, אביה של לירי בת ה-18 מהמושב ירחיב בשרון, סיפר ל"דיילי מייל": "תחשבו שאין לכם קשר עם הבת שלכם במשך יום אחד, כשאתם יודעים שהיא בידיהם של אנשים רעים - ואז תגידו לי מה הייתם אומרים אחרי 90 ימים. זה הורג אותנו. כל דקה היא כמו שעה". אמה שירה אמרה כי הורי החטופות מסייעים אחד לשני בהתמודדות הקשה: "אנחנו בוכים יחד, מדברים המון, מבינים אחד את השני".

לפני כחצי שנה, בן זוגה של לירי, ניר אלבורו, נפצע קשה בפיגוע דריסה. הוא אמר לחדשות 13: "לירי הייתה לצדי בכל הרגעים הכי קשים שעברתי בבית החולים. עברתי 25 ניתוחים - והיא תמיד הייתה שם, גם בזמן הבגרויות והעבודה שלה".

קרינה ארייב
קרינה ארייב | צילום: באדיבות המשפחה

קרינה ארייב בת 19 ומתגוררת בפסגת זאב שבירושלים. אחותה הגדולה, סשה בת ה-24, סיפרה בשמה של אמן אירה לעיתון הבריטי: "אנחנו מתייסרים וחסרי אונים. אימא שלי במצב נורא, היא לא יודעת מה לעשות". שבועות אחרי שנחטפה, פרסמו הוריה של קרינה סרטון שבו דיברה אירה על שיחתן האחרונה בשבת השחורה: "היא בכתה ואמרה שיש פה צבע אדום וחדירת מחבלים. היא אמרה שאם קורה משהו - שנמשיך בחיים שלנו".

אגם ברגר
אגם ברגר | צילום: באדיבות המשפחה

שלומי, אביה של נגנית הכינור אגם ברגר בת ה-19 מחולון, אמר בכאב: "שמענו על ההתעללות המינית בשבי. בתור אבא, אני לא יכול לדמיין דברים כאלה. המשפחה קרועה לחתיכות". בת דודתה של אגם היא משפיענית הרשת אשלי וקסמן בקשי, שיצאה למסע ברחבי העולם כדי להחזיר אותה הביתה. היא סיפרה לחדשות 13 על דודניתה: "אם הייתם מסתכלים במילון מה זה טוהר - הייתם רואים את התמונה של אגם. אני רוצה לומר לה שאנחנו עושים הוכל".