בתו של חטוף על הפרסום בחדשות 13: "הכל בוער למשמע הדברים האלה"

אחרי הפרסום על כך שרה"מ בלם את הצעת ראש המוסד לנסוע לקטר כדי להתניע עסקה חדשה, משפחות החטופים זועמות. אלה, בתו של אוהד בן עמי שנותר בשבי בעזה, אמרה לחדשות 13: "אין לנו זמן לחכות עוד, בכל יום נוסף שעובר אנחנו לא יודעים אם הם יחזרו בחיים"

זמן צפייה: 04:57

אחרי חשיפת חדשות 13 אמש, לפיה ראש המוסד דדי ברנע הציע לנסוע לקטר כדי להתניע עסקת חטופים וראש הממשלה בנימין נתניהו סירב לבקשה, משפחות החטופים הביעו זעם. אלה בן עמי, בתו של אוהד בן עמי שנמצא כבר 69 ימים בשבי בעזה, התראיינה היום (חמישי) לחדשות 13 ואמרה: "אני לא יכולה להסביר כמה הכל מבעבע וכמה הכל בוער ועומד להתפוצץ למשמע הדברים האלה".

"אני יכולה להגיד שאתמול קמתי בבוקר אחרי לילה גשום מאוד ובלי שינה", הוסיפה אלה, "כפי שידוע אבא שלי נחטף לבוש בבוקסר וחולצה קרועה כשהוא יחף, לבוש כמו שאני לבושה כאן כרגע בכיכר החטופים. חייבים להבהיר שכל יום נוסף שלהם שם הוא גיהינום. בכל יום נוסף שעובר אנחנו לא יודעים אם הם יחזרו בחיים".

"אין לנו זמן, אין לנו זמן לחכות עוד", המשיכה, "כמעט בכל יום מתבשרים על עוד חטוף שאינינו בחיים. אנחנו לא יכולים להכיל את זה יותר. למשמע הדברים אתמול כי טל חיימי כבר לא איתנו, ואחר כך שהקבינט מעז לסרב לראש המוסד לנסוע לקטר כדי להתניע מתווה חדש להחזרת החטופים - אלו שני דברים שלא מסתדרים ביחד".

יולי, אלה ורז בן עמי
מימין: יולי, אלה ורז בן עמי בכיכר החטופים | צילום: מטה משפחות החטופים

קרובת משפחה של ילנה טרופונוב, ששוחררה משבי חמאס אך בנה נותר בעזה, סיפרה היום: "לנה במצב קשה, חוסר הידיעה מה עלה בגורלו של סשה הורג אותה. אמנם החלק של השבי מאחוריהן, אבל הן ממשיכות לחיות את הכאב כל יום, שעה שעה. מבחינת לנה היא אומרת - 'אין שום משמעות לחזרה שלי מהשבי כשסשה לא פה איתנו', ועל הימים בשבי וגורל קרוביה היא מוסיפה - 'הייתי כל הזמן בתחושות שסשה מחכה לי כאן בישראל', אבל בפועל היא חוותה טראומה כפולה - גם בעלה נרצח וגם הבן שלה נמצא בידי מחבלי החמאס".

"לא נותר לי דבר, סשה הוא המשפחה היחידה שלי", מסרה ילנה דרך בני משפחתה, "הקיבוץ שלי נשרף, בעלי נרצח, אמא שלי ואני היינו בשבי כמעט חודשיים שלמים, וכל תקוותי עכשיו הן לשובו של בני יחידי. כמה שעצוב לומר, היה לי כבר יותר קל בשבי החמאס בעזה, מתוך השבי ידעתי שאין לי מה לעשות מלבד לשרוד, אך כעת בשובי חזרה אני מרגישה את אותו חוסר האונים כמו בשבי שאינני יכולה לעשות דבר כדי להציל את חיי בני. בנימה אישית, תודה לכל עם ישראל על העזרה, התמיכה והדאגה. עכשיו אנו זקוקים לעזרתכם בשחרור כל החטופים, שכן כל יום בשבי מהווה עבורם סכנת חיים".

ילנה טרופנוב ששוחררה מהשבי בהפגנה למען שחרור החטופים בת״א
ילנה טרופנוב בהפגנה למען שחרור החטופים בת״א | צילום: רויטרס

מירב לשם גונן, אמה של רומי, שנחטפה לעזה, אמרה הבוקר לחדשות 13: "אין זמן, חייבים לפעול מיד". היא הוסיפה: "החטופים צריכים לצאת עכשיו. הזמן שלנו מתקצר". במקביל, דווח בעיתון הקטרי "אל-ערבי אל-ג'דיד", היוצא לאור בבריטניה, כי ישראל פנתה למצרים בבקשה שתתווך בעסקה חדשה לשחרור חטופים - בתמורה להפוגה הומניטרית.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2314120849' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='מרב לשם גונן: "לפעול מיד, אין זמן"' poster='' kid='1_etoq09to' duration='517']

ממטה משפחות החטופים הביעו אמש "תדהמה מדחיית נסיעתו של ראש המוסד לגבש מתווה שחרור". עוד נמסר: "התחושה היא שמדי ערב מתקיים טקס רולטה רוסית של רצח חטופים בשבי חמאס. קצה נפשנו באדישות ובקיפאון". עוד נמסר כי הודעת המשפחות "מצטרפת להתעלמות מבקשת אמהות להיפגש עם ראש הממשלה ומבקשת אבות להיפגש עם שר הביטחון - ועד כה לא נענו. המשפחות מבקשות לקבל עדכון דחוף, בשל הקיפאון המוחלט במגעים לשחרור החטופים".

רה"מ בנימין נתניהו לצד ראש המוסד דוד ברנע
רה"מ בנימין נתניהו לצד ראש המוסד דוד ברנע | צילום: קובי גדעון / לע"מ

אתמול, כאמור, פורסם בחדשות 13 כי בדיון שהתקיים בימים האחרונים, עלתה הצעה מצידו של ראש המוסד דדי ברנע לנסוע לקטר יחד עם האלוף ניצן אלון, מפקד המאמץ המודיעיני של תחום השבויים והנעדרים, על מנת להתניע עסקת חטופים חדשה. ההחלטה שהתקבלה על-ידי קבינט המלחמה ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו היא לא לקיים נסיעה כזו, וכי בכירים ישראלים לא יגיעו לקטר על מנת להתניע את המהלך.

בקבינט המלחמה, כפי שדווח, ישנם גורמים שסבורים כי יש צורך ביוזמה ישראלית בסוגייה. השר בני גנץ הוא אחד מהם. לשיטתו, "ישראל צריכה למצוא הזדמנות להתניע את התהליך מחדש". עמדתם של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון שונה במעט, ולדעתם יש להמתין שחמאס יאותת כי הוא מעוניין בעסקה נוספת - בעקבות לחץ צבאי.

גורם מדיני אמר לחדשות 13: "כרגע לא נוסעים לקטר, וההחלטה היא שמקשיבים להצעות אם יגיעו". ממשרד ראש הממשלה לא נמסרה תגובה.