"נותן המון כוח": חוות הסוסים שעוזרת לבעלי צרכים מיוחדים

לפני 12 שנה הפכה ד"ר דורית ברפמן את החווה למרכז מקצועי, המספק שיעורי רכיבה וכלבנות ל-700 מטופלים מדי שנה - בהם פצועי צה"ל וילדים הסובלים ממגבלות פיזיות • משהו קטן וטוב

זמן צפייה: 03:36

לפני 12 שנה קיבלה ד"ר דורית ברפמן הצעה לשמש כמנכ"לית של חוות סוסים. ברפמן לא חשבה פעמיים – ובתוך זמן קצר הפכה את המקום למרכז טיפולי מקצועי. כיום מתנדבים במרכז 250 בני אדם, שמעניקים טיפול ל-700 בעלי צרכים מיוחדים מדי שנה.

"אני נכה צה"ל, חטפתי כדור בראש בהסתערות. כתוצאה מזה, כל הצד הימני שלי השתתק", סיפר משה אחרק, המטופל בעמותה. "כשאתה עולה על סוס אתה באופן טבעי מפעיל כל מיני שרירים שאתה בדרך כלל לא מפעיל. אפילו שאני לא כל כך מרגיש, זה גורם לי לנסות ולהיות מרוכז כמה שאפשר". יואב לויטה, מדריך פצועי צה"ל בחווה, הסביר: "בעזרת התנועה של הסוס אנחנו מתחילים להפעיל חזרה שרירים ומפרקים. שיווי המשקל של משה גדל פלאים – אז הוא יכול ללכת יותר".

חוות סוסים טיפולית
חוות סוסים טיפולית | צילום: החדשות 13

"לנהל את המקום הזה זה לראות את הכוח שיש לאנשים האלה, ולקבל כוח בחזרה", סיפרה ד"ר דורית ברפמן, מנכ"לית העמותה לרכיבה וכלבנות טיפולית. "נערכים פה כ-2,000 טיפולים בחודש. זה מרכז טיפולי גדול מאוד ומקצועי בתחומו". טל רונן, המטופלת אף היא במקום, סיכמה: "זה נותן לי המון כוח".