חקירה: העברות כספים ומצג שווא - כך "הציל" פישמן את הום סנטר

הרשת, שהייתה בבעלות הטייקון שפשט רגל, עומדת לכאורה במרכז מהלך בין-לאומי מתוחכם שנועד לאפשר לפישמן להימלט מתשלום חובות ענק ולהשאיר את העסק במשפחה - כך עולה מחקירה שהוגשה לביהמ"ש

זמן צפייה: 03:56

חקירה מקיפה שהוגשה היום (שלישי) לבית המשפט, חושפת שרשת "הום סנטר" עומדת לכאורה במרכז תרגיל בין-לאומי מתוחכם שכולל העברות כספים בין חברות, הסכמים פיקטיביים ויצירת מצג שווא - ונועד לאפשר לאיש העסקים אליעזר פישמן להימלט מתשלום חובות גדולים, ולילדיו לרכוש את הרשת בסכום נמוך במיוחד.

לא מעט גבות הורמו כאשר לפני כשנה, בעיצומה של פשיטת הרגל הגדולה בתולדות המדינה של קריסת הטייקון פישמן, ילדיו הצליחו להשאיר במשפחה את אחת החברות המוכרות שהייתה בבעלותו. בשנת 2014 עמדה "הום סנטר" בפני קריסה, עם חובות בהיקף של מאות מיליוני שקלים, שהערב להם היה פישמן בעצמו.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

שרה נתניהו לפרקליטות: אחתום על הסדר טיעון בפרשת המעונות

חילוקי דעות וריחוק מנתניהו: הסיבות לעזיבת מנכ"ל משרד רה"מ

תמה פגישת נתניהו, פרץ וסמוטריץ' – אין הבנות על חלוקת התיקים

אליעזר פישמן
אליעזר פישמן | צילום: החדשות 13

לפי החקירה, פישמן ומקורביו הזרימו אל הרשת כ-75 מיליון שקלים מחברה אחרת שבבעלותו. אלא, שבאמצעות דרכים יצירתיות – הסכמים פיקטיביים בין חברות בארץ ובחו"ל, הם בנו מצג שווא לפיו "הום סנטר" לא הייתה צריכה להשיב כלל את סכום הכסף שהועבר להצלתה. המנהל המיוחד והמפרק שמונה לעסקיו של אליעזר פישמן, עורך הדין יוסי בנקל, פנה לבית המשפט כדי שידרוש מ"הום סנטר" להחזיר את עשרות מיליוני השקלים שנבלעו בתוך משחקי הכספים שנעשו לכאורה. בימים אלה, נמצאים הצדדים נמצאים בהליך גישור.

אייל פישמן, בנו של אליעזר ומנכ"ל הרשת כיום, אמר בתגובה: "החוב היה גדול והעסק היה מורכב - מי שהציל אותו זה אנחנו. החברות פעלו להציל את הרשת כמו שעשו בשביל הרבה חברות, אף אחד לא עשה משהו פיקטיבי. כל ילד במשרד רואה חשבון יגיד בשניה שזו שטות אחת גדולה".

''הום סנטר''
''הום סנטר'' | צילום: החדשות 13

"המנהל המיוחד מוצא שוב ושוב טענות נגד הרשת בניסיון לפוצץ את הליך הגישור. המכירה של החברה בוצעה בתהליך של מכרז ועברה את אישור בנק הפועלים ובית המשפט", לשון תגובת אייל פישמן.

עו"ד שולי גולדבלט, שמייצג את אליעזר פישמן, מסר: "הבקשה וממצאי החקירה טרם הגיעו לידינו, כשנקבל אותם נתייחס בבית המשפט".